معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی و کاربردی گفت: ۷۵ درصد دانش‌آموختگان این مرکز آموزش عالی جذب بازار کار شده‌اند و حال آنکه میزان اشتغال دانش‌آموختگان دیگر دانشگاه‌ها کمتر از این است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محسن محمدزاده معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی و کاربردی روز یکشنبه در آئین تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی خراسان شمالی گفت: بخشی از دانشجویان مراکز آموزش علمی و کاربردی در هنگام تحصیل نیز اشتغال دارند که یقینا گذراندن دوره‌های آموزشی موجب پایدارتر شدن شغل آنان خواهد شد.

او دانشگاه علمی و کاربردی را ماموریت گرا دانست و افزود:  دانشگاه علمی و کاربردی رسالت خود را تامین نیروی ماهر و به نوعی آچار به دست می‌داند و در همین مسیر هم تلاش خواهد کرد.

 

محمد زاده بر توسعه کیفی فعالیت مراکز زیر پوشش دانشگاه علمی و کاربردی تاکید کرد و افزود: در ۳۰ سال گذشته این دانشگاه از نظر کمیت رشد بسیاری یافته و در این مسیر فراز و نشیب بسیارند طی کرده است.

 

او با بیان اینکه دنبال توقف مراکز آموزش علمی و کاربردی نیستیم، افزود: تنها به دنبال کیفی سازی هستیم که در این راستا تلاش خواهیم کرد و مراکزی که در این زمینه فعال باشند هیچ مشکلی نخواهند داشت. دانشگاه علمی و کاربردی هیچگاه تعطیل نخواهد شد چرا که ماموریت تربیت نیروی ماهر را بر عهده دارد.

 

سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی واحد خراسان شمالی نیز در این آئین با بیان اینکه این مرکز آموزش عالی دارای ماموریت خاص تربیت نیروی ماهر است، گفت: برای این امر مهم علاوه بر آموزش صرف به زیرساخت ها، امکانات و کارگاه‌ها بیشتری نیاز است تا بتوانیم رسالت خود را به خوبی انجام دهیم.

 

علی بادامی افزود: یکی دیگر از رسالت‌های این دانشگاه کاربردی کردن علوم و عمل گرایی است.

او بر ضرورت بالا بردن سطح علمی دانشگاه‌ها تاکید و بیان کرد: متاسفانه فعالیت ضعیف برخی از مراکز باعث شده تا چهره علم و فرهیختگی در جامعه مخدوش شود که باید با تمام توان نگذاریم که سهل انگاری و آسان گیری موجب کاهش سطح علمی شود و مدرک و دانش آموختگی باید اعتبار و هویت خود را داشته باشد.

بادامی با اشاره به استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان گفت: ایجاد رشته پرورش اسب و نیز قالیبافی، که استان ظرفیت زیادی در آن دارد، می‌تواند به توسعه اقتصاد و اشتغال استان کمک کند و باید با ایجاد رشته‌های جدید پتانسیل‌های نهفته منطقه را شکوفا کنیم.

منبع:ایرنا 

انتهای پیام/ه


۷۵ درصد دانش‌آموختگان علمی و کاربردی جذب کار شده‌اند

برچسب ها: صدا و سیما ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.