۱۲۰ مدرسه در بردسکن از بخاری نفتی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  غلامحسین غفوری مدیر آموزش و پرورش بردسکن در نشست خبری گفت: متاسفانه هنوز ۱۲۰ مدرسه در بردسکن از بخاری نفتی استفاده می‌کنند و۵۰درصد آموزشگاه‌های بردسکن نیازمند بازسازی است.
 
او با اشاره به این که بردسکن ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دارد؛تصریح کرد: ۲۴ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری به آموزش‌وپرورش بردسکن اختصاص داده شده است.
 
مدیر آموزش و پرورش بردسکن گفت : در کنکور امسال ۳۰ نفر از دانش‌آموزان بردسکن رتبه‌های دو و سه رقمی را کسب کرده‌اند،با این حال تعداد ۲ هزار دانش‌آموز نیازمند به‌کمک و ۳۰۰ دانش‌آموز یتیم داریم که با توجه به آغاز سال تحصیلی از خیرین تقاضای کمک و بسته‌های آموزشی لازم را دارند.
 
غفوری افزود: بردسکن تنها شهری در کشور است که مدارس دونفره با یک معلم دارد، در چندین آموزشگاه ما در روستا‌های دور دست شهرستان یک یا دو دانش‌آموز با یک معلم اداره می‌شود و مشغول به‌تحصیل هستند.
 
مدیر آموزش و پرورش بردسکن گفت : با بازنشسته شدن ۱۱۰ نفر از همکاران فرهنگی برای شروع سال تحصیلی بیش از ۴۰ نفر معلم کم داریم که پیگیر هستیم مشکل را از طریق استمرار خدمت همکاران حل کنیم.

غفوری افزود: اعزام ۱۸ فرهنگی از دانشگاه فرهنگیان که تعداد ۱۶ نفر آنان غیربومی است حرکت اشباهی برای شهرستان است باید گزینش نیرو‌های بومی از اولویت‌ها باشد، زیرا این افراد پس از یکسال خدمت به دنبال انتقالی گرفتن ورفتن هستند و اصلا دلشان برای کار کردن در شهرستان نخواهد بود.

او تصریح کرد: سیل ابتدای سال در بردسکن موجب شد که تعدادی از مدارس این شهرستان آسیب ببیند که مدرسه کاظم‌آباد و سیف‌آباد در سال‌جاری تعطیل است و دانش‌آموزان آن در شهر و مدارس دیگر و شبانه‌روزی بردسکن مشغول به تحصیل می‌شوند.

مدیر آموزش‌وپرورش بردسکن گفت: سه واحد آموزشی در روستا‌های عشایری توسط سپاه پاسداران درحال ساخت است که مراحل کاری ساخت این مدارس نیز توسط نیرو‌های سپاه پاسداران دنبال می‌شود.

انتهای پیام//م.ی

۵۰ درصد از آموزشگاه های بردسکن نیاز به بازسازی دارند

برچسب ها: آموزش و پرورش ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.