مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از تأمین برق روستا‌های سخت‌گذر استان ازطریق انرژی خورشیدی خبر داد.

انرژی خورشیدی راهکاری مناسب برای تامین برق روستا‌هابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اعلام این خبر اضافه کرد: ۲۰ درصد برق ادارات استان نیز از همین طریق تامین خواهد شد.

او افزود: بر اساس مصوبه سال ۱۳۹۵ هیئت وزیران ادارات و ارگان‌های دولتی موظف هستند ۲۰ درصد انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی تجدیدپذیر به‌ویژه سامانه خورشیدی تامین کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: ازنصب و راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی در دستگاه‌های دولتی استان چندان استقبالی صورت نگرفته و در تابستان آینده شرکت برق ۲۰ درصد از برق مصرفی آن‌ها را شش برابر هزینه فعلی محاسبه میکند.

او از راه اندازی ۲۰۵ کیلو وات انرژی تجدیدپذیر در ادارات و ۱۵ مدرسه استان خبر داد و افزود: تاکنون ۱۱ سامانه نیز با ظرفیت تولید ۸۵ کیلووات در بخش خانگی اجرا شده است

لهونیان با اشاره به ظرفیت خاص استان در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار داشت: مطالعات بادسنجی در بخش‌هایی از استان کردستان صورت گرفته و نتایج خوبی را به دنبال داشته است، در همین راستا این شرکت آماده پذیرش سرمایه‌گذار و راه‌اندازی و نصب توربین‌های بادی است.

انتهای پیام/ت

انرژیهای تجدید پذیر در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.