آوری فرد گفت: نظارت این اداره کل بر روند فعالیت واحد‌های تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی استان برای افزایش سطح سلامت شهروندان تشدید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مجید آوری فرد مدیرکل استاندارد قم گفت: اداره کل استاندارد به همراه اداره کل دامپزشکی و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم، نظارت‌های خود بر روند تولید فرآورده‌های گوشتی در استان را افزایش خواهند داد و در این زمینه برای حفظ سلامت مردم با هرگونه تخلفی به جد برخورد خواهند کرد.

او ادامه داد: هم‌اکنون ۱۸ واحد صنعتی با ظرفیت کامل در زمینهٔ تولید فرآورده‌های گوشتی در قم فعالیت می‌کنند که علاوه به پاسخگویی نیاز استان، سهم قابل‌توجهی از محصولات این واحد‌ها به مناطق مختلف کشور صادر می‌شود.

آوری فرد افزود: بیش از یک‌سوم نیاز کشور به فرآورده‌های گوشتی،در واحد‌های صنعتی قم تامین می‌شود و به همین دلیل افزایش سطح استانداردسازی و بالا بردن کیفیت تولید این محصولات در استان، از اهمیت بسزایی در ارتقای سطح سلامت مردم برخوردار است.

آوری فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم همکاری گسترده مردم با اداره کل استاندارد برای افزایش سطح کیفیت محصولات تولیدی در قم، گفت: مطالبه گری مردم از مهم‌ترین ارکان ارتقای سطح استانداردسازی محصولات در بخش‌های مختلف است که در این زمینه ارتقای استاندارد‌های محصولات خوراکی و گوشتی به دلیل تأثیر زیادی که بر سلامت انسان‌ها دارند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل استاندارد قم ادامه داد: از شهروندان نیز می‌خواهیم در هنگام خرید محصولات موردنیازشان به‌ویژه اقلام خوراکی به نشان استاندارد محصول توجه لازم را داشته باشند و هرگونه تخلف در این زمینه را به اداره کل استاندارد قم گزارش دهند.

او بیان کرد: تمامی واحد‌های صنعتی فعال در قم به‌خصوص در بخش مواد غذایی باید بر اساس استاندارد‌های تعیین‌شده فعالیت کنند تا بتوانند با در اختیار داشتن مجوز‌های لازم، محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه نمایند.

انتهای پیام/ح

نظارت بر واحد‌های فرآورده‌های گوشتی قم افزایش می‌یابد

برچسب ها: استاندارد ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار