۱۵ مدرسه به کمک خیران تا مهرماه امسال در خراسان شمالی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،امین فلاح مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان شمالی از فعالیت ۹۰۰ خیر در مجمع خیرین مدرسه ساز استان خبر داد و گفت: در حال حاضر در مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان ۹۰۰ خیر زن و مرد به‌صورت فعال در امر نوسازی و توسعه مدارس خراسان شمالی در نقاط روستایی و محروم خراسان‌شمالی به فعالیت می‌پردازند.

فلاح افزود: از سال ۸۵ زمان آغاز فعالیت خیرین در استان توسط ۹۰۰ خیر، ۳۱۰ فضای آموزشی و ۱۱۳ فضای کمک آموزشی شامل نمازخانه، سالن ورزشی وآزمایشگاه با زیربنای ۸۰ هزار مترمربع احداث‌شده و میزان تعهدات آنان از ۳۰۰ میلیون تومان امسال به ۱۵ میلیارد تومان رسیده است.

او با بیان اینکه در خراسان‌شمالی ۴۸۱ خیر در سامانه خیرین مدرسه‌ساز نام‌نویسی کرده‌اند، عنوان کرد: این تعداد خیر شامل ۹۴ زن، ۳۱۳ مرد و ۷۴ مورد شرکت و مؤسسات خصوصی و حقوقی است.

فلاح بابیان اینکه بیشتر خیرین این استان غیربومی هستند، افزود: مقرر است با مشارکت استانداری جشنواره خیرین مدرسه ساز را در تهران طی سال جاری برگزار کنیم که این مهم نیمه دوم امسال محقق خواهد شد.

او با اشاره به برپایی جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در خراسان شمالی، بیان کرد: در قالب این جشنواره ۴۱ خیر احداث ۳۳ فضای آموزشی شامل ۱۰۷ کلاس درس را تعهد کردند و این در حالی است که تعهد بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ۱۵ میلیارد و ۵۴۱ میلیون تومان بوده که نسبت به پارسال میزان تعهد از افزایش ۴۰ درصدی برخوردار است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان شمالی ادامه داد: در حال حاضر ۲۲ پروژه با ۷۶ کلاس درس و حدود هفت هزار مترمربع زیربنا با مشارکت خیرین در حال ساخت بوده که مقرر است تا مهرماه سال جاری ۱۵ پروژه با ۴۴ کلاس درس به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/د

۱۵ مدرسه  خراسان شمالی آماده بهره برداری

برچسب ها: مدارس ، خیرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.