همزمان با ۲۶ مرداد، سالروز بازگشت آزدگان به کشور، در همایش بازگشت پرستو‌ها از ۶۶ اسرای ناجای گیلان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  سرهنگ حسین حسن پور، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان گفت: آزادگان اسوه‌های صبر و استقامت اند و این رزمندگان سلحشور، با ایستادگی و مقاومت خود دلیل دیگری بر توانایی ملت ایران در مقابله با توطئه‌های دشمنان بودند.

او، با بیان اینکه باید رشادت‌های این بزرگ مردان تاریخ پر افتخار کشور را به نحو شایسته به نسل جوان منتقل کنیم، افزود: باید با گرد آوری خاطرات آزادگان آن را به صورت مستند و کتاب در اختیار مردم به ویژه جوانان قرار دهیم.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان گفت: این روز فرصت مغتنمی برای بازخوانی مقاومت و ایستادگی آزادگان است.
همچنین عبدالله پاکارِی، مدیر کل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه گیلان ۲ هزارو ۷۰۰ آزاده دارد، افزود: آزادگان در سخت‌ترین شکنجه‌های جسمی و روحی مقاومت کردند و باید این روحیه ایثار، شجاعت و مقاومت آنان به نسل جوان منتقل شود.

او، به جنگ نرم و تهاجم دشمنان قسم خورده کشور اشاره کرد و افزود: در تلاشیم تا با مستند سازی و نگارش خاطرات و ایستادگی رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس، ضمن حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی که با خون شهدا آبیاری شده است، همچنین فرهنگ ایثار، مقاومت و ایستادگی آنان را به نحو شایسته به آیندگان منتقل کنیم.

گیلان در دوران ۸ سال دفاع مقدس مقدس ۸ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام/آ

از ۶۶ آزاده و ایثارکر گیلانی تجلیل شد

برچسب ها: ایثارگران ، آزادگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.