هواشناسی استان بوشهر از افزایش رطوبت هوا از فردا تا آخر هفته خبر داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌ها نشان می‌دهد که تا عصر امروز به سبب وزش باد شمال غربی در سواحل شمالی و مرکزی، این مناطق از خلیج فارس تا حدودی متلاطم خواهد بود.

زهرا راستگو افزود: پیش بینی می‌شود از فردا تا اواخر هفته به سبب وزش جریان‌های به نسبت ملایم جنوبی شرجی هوا به ویژه در مناطق ساحلی افزایش یابد و دریا نیز به نسبت آرام باشد.

او ادامه داد: همچنین در ساعاتی از بعد از ظهر و شب در برخی مناطق به ویژه ارتفاعات نیمه جنوبی، احتمال ناپایداری‌های موقت جوی همراه با رگبار خفیف و پراکنده باران و رعد وبرق وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: تا فردا جهت وزش باد در قسمت‌های شمالی و مرکزی بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ و روی دریا و سواحل گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت، در مناطق جنوبی بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ و در هنگام وقوع ناپایداری جوی گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

راستگو بیان کرد: ارتفاع موج دریا نیز در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، در سواحل شمالی و مرکزی استان ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و از امشب ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

او گفت: فردا در بندر بوشهر جزر اول ۳:۱۶ دقیقه، مد اول دریا ساعت ۰۹:۴۲، جزر دوم دریا ساعت ۱۶:۳۹ و مد دوم دریا ساعت ۲۲:۵۲ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

وضع جوی و دریایی بوشهر

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.