خلیج فارس بر اثر وزش باد شدید شمال غربی از امروز تا پایان هفته مواج خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز (یکشنبه) تا پایان هفته، به سبب وزش متناوب باد به نسبت شدید و گاهی شدید شمال غربی، خلیج فارس و سواحل استان به تناوب مواج خواهد بود.

زهرا راستگو افزود: پیش بینی می‌شود چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد‌های شمال غربی از سرعت بیشتری برخوردار باشد که در پی آن تلاطم دریا نیز افزایش خواهد یافت.

او ادامه داد: به دریانوردان به ویژه دارندگان شناور‌های کوچک و تفریحی توصیه می‌شود در این مدت به ویژه چهارشنبه و پنجشنبه از تردد خودداری کنند.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر، همچنین آسمان استان را تا فردا، صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی پیش بینی کرد که در طول روز وزش باد و در ابتدای صبح در برخی نقاط مه رقیق وجود خواهد داشت.

راستگو بیان کرد: جهت وزش باد هم بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و در ساعاتی از ظهر تا شب به ویژه در سواحل و بر روی دریا ۱۴ تا ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

او گفت: ارتفاع موج دریا نیز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و از امشب در سواحل شمالی و مرکزی استان ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ک

خلیج فارس متلاطم می‌شود

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.