هایکو ماس در بازدید از پارک ملی سیرمیلیک کانادا در نزدیکی قطب شمال اعلام کرد تغییرات آب و هوایی در قطب شمال به وضوح قابل مشاهده است؛ دیگر در آن‌جا خبری از یخ نیست.

هایکو ماس: دیگر خبری از یخ در قطب شمال نیست!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان با هدف بررسی تغییرات آب و هوایی از پارک ملی سیرمیلیک کانادا در منطقه شمالگان این کشور در نزدیکی قطب شمال بازدید کرد.

وزیر امور خارجه آلمان در این بازدید اعلام کرد: «ما در بخشی از کانادا یعنی منطقه شمالگان قرار داریم که مساله تغییرات آب و هوایی تنها یک موضوع تئوریک نیست بلکه شما این تغییرات آب و هوایی را به وضوح می‌توانید در اینجا مشاهده کنید. دیگر در اینجا خبری از یخ نیست.»

وی افزود: «در اینجا ما متوجه می‌شویم که این مساله تاکنون چه تاثیراتی بر این منطقه داشته است و این که چنانچه همه ما رفتارهایمان را در خصوص مساله تغییرات آب و هوایی تغییر ندهیم، چه پیامد‌هایی را باید انتظار بکشیم. این‌ها همان مباحثی هستند که ما در اروپا نیز به آن‌ها توجه داریم و بنابراین از اهمیت بسزایی برخوردارند.»

وی افزود :«ذکر این نکته ضروری است که هم اینک تاثیرات تغییرات آب و هوایی چنان است که بسیاری از انسان‌ها را با مشکلات فوق العاده‌ای روبرو کرده است. منظورم مشکلاتی است که بزرگتر از آنچه هستند که پیشتر تصورش را می‌توانستیم بکنیم.»

هایکو ماس در گفتگویی دیگر در منطقه شمالگان کانادا اظهار داشت: «واقعا مساله تغییرات آب و هوایی، موضوعی قابل ملاحظه است؛ همان موضوعی که در آلمان، در اروپا و در بسیاری از نقاط جهان به طور بحث برانگیزی در موردش صحبت می‌شود، اما ما اینجا شاهدش هستیم و داریم آن را می‌بینیم؛ جایی که تا پیش از این، مملو از یخ بوده است، اما حالا نیست و فقط آب است.»

هایکو ماس گفت: «با آمدن به اینجاست که در می‌یابیم مساله تغییرات آب و هوایی یعنی چه؟ تاثیر این تغییرات بر مردمی که در اینجا زندگی می‌کنند، بسیار متاثرکننده است، اما به طور حتم این تاثر و تالم تنها متوجه ساکنان این مناطق نیست. در این میان، این را نیز می‌دانیم که مساله تغییرات آب و هوایی که در منطقه شمالگان رخ داده است، یکی از دلایل اوضاع فوق العاده آب و هوایی است که امروز با آن مواجهیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
ترامپ فقط یه اعلامیه خوان هست
پشت پرده صهیونیزم جهانی نقشه میکشد و جلو دست ترامپ میگذارد تا قرایت وامضا کند بعد هم میفرستنش استراحت وگلف بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
ترامپم با خودت ميبردي نشونش ميدادي تا بفهمه بدون اون هم دنيا داره نابود ميشه و نيازي به زحمت اون نيست
آخرین اخبار