مهم‌ترین حوادث امروز ۲۴ مرداد ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنج شنبه ۲۴ مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

رفع تصرف ۴ هکتار از اراضی ملی

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از کشف یک فقره زمین خواری به ارزش ۱۱۰ میلیون ریال و دستگیری یک نفر خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی شهرستان اقلید گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف غیر مجاز اراضی ملی در بخش خنجشت این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس آگاهی قرارگرفت.

او اظهار کرد: ماموران با همکاری کارشناسان اداره منابع طبیعی، پس از هماهنگی با مقام قضایی و انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، موفق شدند فردی که اقدام به تصرف غیرقانونی ۴ هکتار از اراضی ملی کرده بود را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه متهم در تحقیقات فنی و پلیسی به جرم ارتکابی اقرار کرد، افزود: کارشناسان ارزش اراضی تصرف شده را ۱۱۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست: هرگونه اطلاع از دست اندازی و تصرف ملی توسط افراد سودجو، برای اقدام قانونی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

۵ کشته و مصدوم در واژگونی ال ۹۰

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: بر اثر واژگونی یک سواری ال ۹۰ در محور آباده به سمت ایزدخواست، ۲ نفر کشته و ۳ نفر نیز مجروح شدند.
سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس بیان کرد: صبح امروز در پی اعلام یک فقره تصادف در محور آباده به سمت ایزدخواست، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

او تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که یک سواری ال ۹۰ با ۵ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن ۲ نفر از سرنشینان در دم فوت و ۳ نفر دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه شمال فارس با بیان این که کارشناسان خستگی و خواب آلودگی از جانب راننده را علت وقوع این حادثه اعلام کرده اند، به رانندگان توصیه کرد: به چشم‌های خسته اعتماد نکنند و سرنشینان خودرو نیز به وضعیت جسمی و هوشیاری راننده توجه داشته باشند تا بتوانیم از وقوع چنین حوادث مرگبار جلوگیری کنیم.

۱۲۰ هکتار از پسماند‌های کشاورزی فیروزآباد در آتش سوخت

فرمانده انتظامی فیروزآباد از آتش سوزی ۱۲۰ هکتار از پسماند‌های کشاورزی واقع در منطقه مهکویه سفلی آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: مأموران انتظامی این شهرستان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش سوزی پسماند‌های کشاورزی منطقه مهکویه سفلی مطلع شدند.

او ادامه داد: بلافاصله ماموران در محل حاضر و مشاهده کردند این مراتع بنا به عللی نامعلوم طعمه آتش شده و در حال سوختن است.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد اظهار کرد: با تلاش عوامل انتظامی، اداره منابع طبیعی، آتش نشانی، بسیج و اهالی محل پس از ساعت‌ها تلاش حریق مهار شد.

سرهنگ جوکار تصریح کرد: بر اساس اعلام کارشناسان مربوطه، در این آتش سوزی ۱۲۰ هکتار از پسماند‌های کشاورزی از بین رفته و سوخته است.

۴ کشته و مصدوم در واژگونی سواری لیفان در رستم

فرمانده انتظامی شهرستان رستم از واژگونی یک سواری لیفان در محور بابامیدان - یاسوج و یک کشته و ۳ مصدوم در این حادثه خبر داد.

سرهنگ سلطانعلی عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان رستم گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک سواری لیفان در محور بابامیدان- یاسوج، بلافاصله گشت تصادفات پلیس به همراه نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در این حادثه به علت واژگونی یک سواری لیفان، یک نفر در دم فوت کرد و ۳ نفر دیگر مصدوم که بلافاصله توسط تیم فوریت‌های پزشکی به مراکز درمانی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان رستم ادامه داد: کارشناس تصادفات پلیس راه، علت حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرده است.

او اظهار کرد: از رانندگان وسایل نقلیه انتظار داریم با سرعت مجاز و با هوشیاری کامل رانندگی کنند تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

توقیف ساینا با بیش از ۱۰۰ کیلوگرم تریاک

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان از توقیف یک سواری ساینا و کشف ۱۸۶ کیلو تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح برخورد با قاچاق در محور شیراز - سپیدان، به یک سواری ساینا مظنون و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، در نهایت خودرو توقیف و در بازرسی از آن ۱۱۵ کیلو تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با بیان این که در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، افزود: برخورد با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

۳ کشته و مجروح در برخورد ۲ موتورسیکلت

رئیس مرکز اطلاع رسانی معاونت اجتماعی پلیس فارس گفت: برخورد ۲ دستگاه موتورسیکلت در محور مواصلاتی زرین دشت، یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.

سرگرد حمید افرامن رئیس مرکز اطلاع رسانی معاونت اجتماعی پلیس فارس گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف در محور مواصلاتی زرین دشت، بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او تصریح کرد: در این حادثه راکب یک دستگاه موتورسیکلت به علت انحراف به چپ با یک موتورسیکلت با ۲ سرنشین برخورد کرده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی معاونت اجتماعی پلیس فارس با بیان این که در این حادثه راکب موتورسیکلت به علت شدت ضربه وارده در محل فوت کرد، افزود: راکب و ترک نشین دیگر مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند.

توقیف کامیون و کشف ۲۷ میلیاردی کالای قاچاق

فرمانده انتظامی فارس از توقیف یک کامیون و کشف ۹۴۰ دستگاه کمپرسور و پوسته بدنه پنل کولر گازی قاچاق به ارزش ۲۷ میلیارد ریال در شهرستان رستم خبرداد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: به منظور مبارزه با قاچاق و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، ماموران کلانتری مرکز شهرستان رستم، هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون حامل بار مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو، تعداد ۹۴۰ دستگاه کمپرسور و پوسته بدنه پنل کولر گازی قاچاق و بدون مجوز گمرکی کشف کردند، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سردار حبیبی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده، ۲۷ میلیارد ریال برآورد شده است، به شهروندان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت غیر قانونی در حوزه قاچاق، مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

انتهای پیام/چ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.