اپل بریدگی نمایشگرهای آیفون را حذف خواهد کرد

برخی از منتقدان و طراحان آمریکایی تلفن همراه اعلام کردند که اپل به دنبال حذف ناچ در تلفن‌های همزاه خود است.

اپل به دنبال حذف بریدگی گوشی‌های خودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دو سال از عرضه گوشی Iphone X توسط شرکت اپل می‌گذرد و این شرکت در این دو سال با وجود عرضه گوشی جدید، هیچ تغییری در بریدگی بالای صفحه گوشی‌های خود نداده است. به تازگی اخباری درباره شرکت اپل منتشر شده است که بر اساس این اخبار ظاهرا این شرکت قصد دارد جایگزینی برای ناچ گوشی‌های خود پیدا کند، به این ترتیب احتمالا بریدگی در نمایشگرهای آیفون از بین خواهد رفت.

این شرکت ظاهرا قصد دارد از نوعی نمایشگر تمام صفحه استفاده کند که هیچ بریدگی در آن وجود ندارد؛ البته این خبر به طور رسمی توسط اپل تایید نشده است و برخی از طراحان و منتقدان آمریکایی این خبر را اعلام کرده‌اند. ظاهرا شرکت اپل برنامه دارد در این نمایشگر از مدارهای بسیار نازکی استفاده کند که  زیر صفحه‌ نمایش قرار می‌گیرند که به وسیله این مدارها حسگر اثر انگشت، نور و مجاورت و همچنین دوربین در زیر نمایشگر قرار داده شوند.

اپل به دنبال حذف بریدگی گوشی‌های خود

ظاهرا اساس کار این مدارها به این صورت است که نور را از بین خود عبور می‌دهند تا به پیکسل‌های دوربین برسد؛ به وسیله این مدارها شرکت اپل می‌تواند به طور کلی ناچ را از گوشی‌های خود حذف کند و نمایشگری یکنواخت و کامل را در اختیار کاربر قرار دهد. همچنین دوربین تلفن همراه به این ترتیب می‌تواند در جلوی گوشی باشد در حالی که در نمایشگر تلفن همراه، هیچ تغییری ایجاد نشود.


بیشتر بخوانید: انتشار اطلاعات دوربین نسل پنجم گوشی جدید Realme


همچنین به دلیل قرار گیری دوربین در زیر نمایشگر،  نمایشگر گوشی‌های بعدی اپل بسیار شفاف‌تر از نسل فعلی گوشی‌های این شرکت خواهند بود، زیرا نور باید به طور کامل به لنز دوربین گوشی برسد. با این حال این مطالب صرفا توسط برخی از تحلیل‌گران شرکت اپل اعلام شده و به تایید نهایی این شرکت نرسیده است؛ برای اطلاع از صحت این اطلاعات باید منتظر اعلام رسمی شرکت اپل بود.

انتهای پیام/

ناچ از گوشی‌های اپل حذف می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار