دولت آبادی گفت:موسسه خانه کتاب با همکاری استان برگزارکننده نمایشگاه کتاب,شهردومی را برای برپایی نمایشگاه انتخاب کند.

احمد دولت آبادی، مدیر مسئول انتشارات نگارتابان درگفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نمایشگاه های کتاب استانی گفت: موسسه خانه کتاب به سهم خود تمام تلاشش را برای برگزاری نمایشگاه های کتاب استانی می کند تا این نمایشگاه ها را با کیفیت خوبی برگزار کند. این یک قسمت برگزاری نمایشگاه است اما قسمت دومش به بازدید کنندگان مردمی از نمایشگاه بازمی گردد چرا که تبلیغات برپایی نمایشگاه ها در هر شهری با شهر دیگر تفاوت دارد.

وی افزود:موسسه خانه کتاب می تواند با همکاری استانی که نمایشگاه کتاب در آن برگزار می شود شهردومی را برای برپایی نمایشگاه کتاب انتخاب کند.

دولت آبادی ادامه داد: نمایشگاه استانی کتاب در دومین شهر بزرگ استان ها برپا شود همانگونه که این اتفاق در شهر کاشان روی داد و نمایشگاه استانی کتاب علاوه بر اصفهان در کاشان نیز برپا شد. نمایشگاه کتاب کاشان نمایشگاه خوبی بود.اگر بتوانند این کار را انجام دهند تا تمام امکانات در مراکز استان های کشور خلاصه نشود.قطعا با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد و مردم به دلیل همین مشکلات قناعت می کنند از سوی دیگر قیمت کتاب افزایش یافته است میزان استقبال مردم از نمایشگاه های استانی کتاب تغییر خواهد کرد.

مدیر مسئول انتشارات نگارتابان از افزایش قیمت کاغذ به عنوان دلیل افزایش قیمت کتاب و حق ناشران برای این افزایش قیمت و تاثیر افزایش قیمت کتاب در میزان فروش آن گفت: میزان استقبال مردم از نمایشگاه های استانی کتاب در سال 97 کمتر از سال 96 بود.امسال هنوز این نمایشگاه ها برگزار نشده است اما امیدوارم سال خوبی برای نمایشگاه های استانی کتاب باشد و مردم از این نمایشگاه ها استقبال کنند.بعید می دانم میزان استقبال از نمایشگاه های استانی کتاب مانند گذشته باشد;باز هم میزان استقبال رو به افول خواهد رفت و بیشتر کاهش پیدا می کند.

دولت آبادی ادامه داد: در نمایشگاه های استانی کتاب از کارتن هایی استفاده می کردیم که روی آن تصویر سیگار نقش بسته بود. این مسئله چندان خوشایند نیست.درست نیست برای ارسال کالای فرهنگی از کارتنی استفاده کنیم که سیگار را تبلیغ می کند. امسال کارتن هایی را  برای ارسال کتاب به شهرستان ها در اختیارمان بگذارند که روی آن نشان خانه کتاب نقش بسته باشد.

مدیر مسئول انتشارات نگار تابان گفت:انتشارات نگار تابان کتاب جدیدی منتشر نکرده است چرا که سرمایه گذاری روی کتاب سخت شده است.

وی به حمایت انتشارات نگار تابان از مولفان اشاره و تصریح کرد: دو سال پیش برای حمایت از نویسنده ایرانی تصمیم گرفتم رمان خارجی منتشر نکنم اما وقتی مشاهده کردم واحد خرید کتاب، کتاب های ترجمه شده را هم می خرد  از تعصبی که برای انتشار رمان و حمایت از مولف ایرانی داشتم دست برداشتم تعصبی که از نظر اقتصادی به سود انتشاراتی ام نیست  فایده ای ندارد من هم رمان های خارجی را ترجمه و منتشر کردم اما هم اکنون چهار تا پنج کتاب در دست ترجمه دارم. 

انتهای پیام/ 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.