مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: مجوز فاز دوم کاوش روستای تاریخی گنزق اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: این مجوز از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور صادر شده است.

او با اشاره به اینکه فاز نخست کاوش در این منطقه تاریخی پارسال انجام شد، اضافه کرد: در فاز نخست دو غار صخره‌ای دستکند به صورت کامل و یک غار به صورت نیمه تمام کاوش شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: در پی کاوش‌های صورت گرفته لایه‌های تاریخی مختلفی شناسایی شده و با مطالعه و کاوش روستای تاریخی کمی‌توان جاذبه جدیدی برای گردشگران تعریف و سرعین را از وضعیت تک قطبی خارج کرد.

فلاحی با بیان اینکه تاکنون سرعین صرفا به عنوان شهر آب‌های گرم شناخته شده بود، افزود: با کاوش در روستای گنزق جاذبه‌های سرعین از صرفا طبیعی خارج شده و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی نیز به آن اضافه شده است

او تصریح کرد: به منظور ساماندهی این منطقه تاریخی ۱۲۰ متر از مسیر ورودی به این روستا سنگفرش شده و مطابق مذاکرات صورت گرفته با بنیاد مسکن مابقی مسیر به طول ۸۰۰ متر نیز سنگفرش و آسفالت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به مطالعه طرح جامع گردشگری منطقه توسط مشاور، افزود: همچنین مشاور طرح جامع ساماندهی بیشتر بر روی اقامت گردشگران تاکید کرده بود که ما خواستار بازنگری در طرح با هدف افزایش ماندگاری مسافران و بازدید از این روستا شدیم.

انتهای پیام/ح

کاوش روستای تاریخی گنزق سرعین را از وضعیت تک قطبی خارج می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.