مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اختصاص تسهیلات به ۱۶۶ طرح صنایع دستی این استان با اشتغال زایی ۵۸۰ نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: این طرح‌ها شامل طرح‌های مستقل و پشتبان و گروهی صنایع دستی با تسهیلات ۷۰ میلیارد تومان است.

او با تاکید به اینکه تسهیلات به ۱۵ رشته صنایع دستی در کلیه شهرستان‌های استان معرفی شده است، افزود: از این تعداد ۱۰ طرح پشتیبان با اشتغال زایی ۱۴۴ نفر و تسهیلات ۱۱ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: این تسهیلات به رشته‌های گلیم بافی، مصنوعات چوبی، منبت چوب و نمد مالی و در شهرستان‌های اردبیل، نمین و مشگین شهر از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید پیش بینی شده است.

فلاحی افزود: همچنین ۶ طرح از تولیدکنندگان صنایع دستی دارای پروانه تولید کارگاهی با اشتغالزایی ۲۸۶ نفر و رقم تسهیلات ۴۴ میلیارد ریال در رشته‌های تولیدات چرمی، گلیم بافی، ورنی بافی به شهرستان‌های اردبیل، نمین، پارس آباد و خلخال از محل اعتبارات تفاهم نامه سازمان مرکزی با بانک گردشگری کشور است.

او همچنین به معرفی ۱۵۰ طرح از دارندگان مجوز مشاغل خانگی مستقل با اشتغال زایی ۱۵۰ نفر و رقم تسهیلات ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات مشاغل خانگی سال ۹۸ خبر داد و گفت: این تسهیلات به رشته‌های گلیم بافی، ورنی بافی، تولیدات چرمی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، رودوزی‌های سنتی، سفال گری، معرق چوب، منبت چوب و نگارگری در شهرستان‌های اردبیل، نمین، نیر، گرمی، پارس آباد، بیله سوار، مشگین شهر، خلخال و کوثر پرداخت شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با توجه به اشتغال زایی کم هزینه و زودبازده صنایع دستی، به منظور تحقق شعار سال و رونق تولید، اشتغال زایی در این حوزه را با جدیت دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ع

ارائه تسهیلات به طرح‌های صنایع دستی اردبیل

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.