شبکه تلویزیونی راشاتودی در گزارشی از تصمیم مقامات آمریکایی درباره مسدود کردن حساب‌های کاربری محمدجواد ظریف انتقاد کرد.

راشاتودی: مقامات ایرانی از توئیتر برای ارتباط با دنیا استفاده بهینه می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به عنوان بخشی از کارزار اعمال فشار حداکثری (آمریکا) بر ایران، در ماه گذشته میلادی تحریم شد. اکنون قانونگذاران آمریکایی از شبکه‌های اجتماعی این کشور مانند توئیتر خواسته‌اند که حساب‌های کاربری ظریف را مسدود کنند.

خبرنگار راشا تودی در این باره گزارش داد: ظریف که یک میلیون و دویست و بیست هزار دنبال‌کننده در توئیتر دارد، فاصله زیادی با افرادی مثل دونالد ترامپ دارد که ۶۳ میلیون دنبال کننده در توئیتر دارد، اما تعداد مخاطبان ظریف نیز تعداد زیادی محسوب می‌شود. چه آمریکایی‌ها دوست داشته باشند یا نداشته باشند، یک مقام ارشد ایرانی از توئیتر استفاده بهینه می‌کند تا با دنیا ارتباط برقرار کند.

در مورد این موضوع، صدای آمریکا نیز موضع گیری و در گزارشی اعلام کرد که مقامات دولت آمریکا درباره گزارش‌های مربوط به احتمال مسدود شدن حساب کاربری ظریف در توئیتر سکوت کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: آمریکا حساب‌های کاربری ظریف در شبکه‌های اجتماعی را هم می‌بندد


مارک دوبوویتز، رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در این باره گفت: «ظریف باید بنا به دلایل حقوقی، فوراً از شبکه‌های اجتماعی بیرون رانده شود، بماند که از لحاظ اخلاقی نیز نباید گذاشت وی از توئیتر استفاده کند.»

این گزارش می‌افزاید: جای تعجب ندارد که این دیدگاه در کنگره آمریکا طرفداران زیادی دارد.

لی زلدین، نماینده کنگره آمریکا ضمن اشاره به تحریم بودن ظریف نوشت: توئیتر شرکتی آمریکایی است و نباید منابع ارزشمند خود را در اختیار وی (ظریف) و دیگر افراد مشابه قرار دهد.

راشا تودی افزود: توئیتر در این مورد خاص (احتمال مسدود شدن حساب کاربری توئیتر ظریف) اظهارنظر نکرده است، اما چنین اقدامی از سوی آمریکا بی‌سابقه نیست.

آیا اکنون این غول‌های جهانی آنلاین (توئیتر، اینستاگرام و فیس بوک) واقعا جهانی هستند، یا اینکه به تدریج باید گفت این غول‌ها فقط به کسانی اجازه آزادی بیان می‌دهند که از فرامین دولت آمریکا پیروی کنند؟!

اوایل امسال تعداد کاربران توئیتر در خارج از آمریکا ۲۶۱ میلیون نفر اعلام شد. این تعداد از کاربران ۷۹ درصد کلیه کاربران توئیتر را شامل می‌شود. پس قطعا نمی‌توان گفت که برای توئیتر پایگاه خارجی کاربرانش اهمیت ندارد، اما با توجه به حرف‌هایی که اغلب از سیاستمداران آمریکایی می‌شنویم، این پرسش مطرح می‌شود که آیا توئیتر باید سیاست‌های خود را تغییر دهد؟

سناتور تام کاتن ابراز امیدواری کرد که توئیتر در سیاست‌های خود در تعامل با سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌هایی مثل انگلیس و آمریکا تجدیدنظر کند، چون این سرویس‌های اطلاعاتی با سرویس‌های اطلاعاتی روسیه و چین تفاوت دارند.

در ادامه کِن اِستون، عضو ائتلاف همیلتون برای توقف جنگ گفت: به نظر من، افرادی که خواستار تحریم ظریف هستند واقعا می‌ترسند که مردم آمریکا دیدگاه متفاوتی را بشنوند، چون این امر تهدیدی برای قدرت کسانی است که خواستار تحریم ظریف هستند. به نظر من، این وضعیتی بسیار خطرناک است و نباید اجازه داد که رخ دهد. چیزی را که آقای ظریف می‌خواهد به مردم آمریکا بگوید، باید تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها، کانادایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها بشنوند، چون ما در غرب کلیه جوانب ماجرا را دریافت نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار