دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا استفاده از تله‌ها و بمب‌های حاوی گاز سمی سیانید سدیم را برای کشتن حیوانات وحشی صادر کرد.

استفاده از گاز سیانید سدیم برای کشتن حیوانات در آمریکا آزاد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا استفاده از تله‌ها و بمب‌های حاوی گاز سیانید سدیم را برای کشتن حیوانات وحشی صادر کرد.

این دستور کاخ سفید با اعتراض‌های گسترده فعالان محیط زیست همراه شده است. هرگاه حیوانات روی تله‌های حاوی بمب‌های سیانید پا بگذارند به شدت آسیب می‌بینند یا کشته می‌شوند.

سازمان‌های دولتی آمریکا از تله سیانیدی موسوم به ام-۴۴ برای کشتن حیوانات وحشی استفاده می‌کند.

سیانید سدیم ماده‌ای بسیار سمی است و می‌تواند بلافاصله به مرگ منجر شود. اما این بمب‌های زمینی می‌تواند سبب کشته شدن انسان‌ها و گونه‌های در معرض خطر جانوری هم شود.

برای نمونه، در سال ۲۰۱۷، اتفاقی رخ داد که براثر تماس با این بمب، یک نوجوان ۱۴ ساله به صورت موقت بینایی خود را از دست داد و سگش کشته شد. خانواده این پسر نوجوان از دولت ۱۵۰ دلار خسارت مطالبه کرد.

استفاده از تله‌های سیانید سدیم در برخی از ایالت‌های آمریکا ممنوع شده است، اما فعالان محیط زیست خواهان ممنوع شدن آن در سراسر آمریکا هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار