تا سال ۱۴۰۱؛

فضای سبز اهواز از یکهزار و ۸۰۰ هکتار می‌گذرد

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز از طرح توسعه ۴۰۰ هکتاری و افزایش سرانه فضای سبز این کلانشهر تا سال ۱۴۰۱ خبر داد.

حمید امیری فرد مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهوازدر گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مساحت کنونی فضای سبز اهواز را یک هزار و ۴۴۳ هکتار عنوان کرد و گفت: تا سال ۱۴۰۱، با رشد ۴۰۰ هکتاری مساحت فضای سبز سطح این کلانشهر به یک هزار و ۸۰۳ هکتار خواهد رسید.

او با بیان اینکه سرانه فضای سبز در اهواز بدون احتساب کمربند سبز برای هر نفر ۱۱ متر و ۴۰ سانتیمتر و با احتساب کمربند سبز حدود ۱۸ متر است افزود: پارک‌ها بنا بر میزان مساحت به ۴ دسته محله ای، همسایه ای، ناحیه‌ای و منطقه‌ای تقسیم می‌شوند و تعداد پارک‌های محله‌ای که مساحتشان زیر یک هکتار است به ۲۲۲ باب می‌رسد که مجهز به ست‌های ورزشی، وسایل پلی اتیلن، سرسره و تاب و دیگر وسایل بازی غیربرقی هستند.

حمیدی فرد اظهار داشت: سازمان پارک‌ها در سدد گسترش و ایجاد بوستان‌ها و پارک‌های محله‌ای در مناطق نوساز است، برای نمونه در منطقه کوی مهدیس پارک نخلستان قرار دارد که به دنبال سرمایه گذار جهت راه اندازی آن هستیم و با توجه به وجود کلینیک گیاه پزشکی در این پارک فعالیت‌های این کلینیک که فعلا محدود به فروش نهال است نیز ساماندهی شود که البته یک کلینیک گیاه پزشکی دیگر نیز در پارک شهروند وجود دارد که ساعت ۲ بعد از ظهر جمعه هر هفته برگزار می‌شود که شرکت در این کلاس‌ها برای عموم آزاد است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز تصریح کرد: هم اکنون ۲۲۰ وسیله بازی در پارک‌های اصلی همچون لاله، شهر بازی، چمران و دیگر پارک‌ها وجود دارد که شامل بازی‌هایی مانند استخر توپ، ترامپولین، قایق پدالی و ودیگر وسایل برقی است.

این مقام مسئول بیان داشت: جهت رفاه حال شهروندان امکانات رفاهی که شامل؛ ۸ باب نمازخانه و نیز ۴۷۲ چشمه سرویس بهداشتی است در سطح پارک‌های مختلف تعبیه شده است.

انتهای پیام/گ

توسعه فضای سبز در اهواز

برچسب ها: محیط زیست ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.