مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه با اشاره به جمعیت ۳۶ هزار نفری شهرستان دالاهو، گفت : سرانه کتاب کتابخانه‌های عمومی دالاهو به ازای هر یک نفر ۱.۵ جلد است.

سرانه کتاب کتابخانه‌های عمومی دالاهو به ازای هر یک نفر ۱.۵ جلد استبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،معصومه حسنی‌خونسار مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه گفت : ۵۵ هزار نسخه کتاب در شهرستان دالاهو در قفسه‌های کتابخانه‌های ما موجود است.

او گفت : براساس جمعیتی ۳۶ هزار نفری که اعلام شده ما به ازای هر یک نفر ۱.۵ جلد کتاب موجود در این شهرستان داریم در صورتی که در استان به ازای هر ۲ نفر یک جلد کتاب موجود است.

او با بیان اینکه حدود یک‌میلیون و ۱۵۰ هزار جلد کتاب در استان موجود است، گفت: شهرستان دالاهو چهار کتابخانه دارد و آماده ارائه خدمات بیشتر به مردم است.

حسنی‌خونسار افزود: در هفته دولت مسابقه کتابخوانی و تجلیل کتاب اخلاق مدیران برگزار و همچنین نمایشگاه طراحی و نقاشی از هنرجویان عضو کتابخانه برگزار می‌شود.

فرماندار دالاهو افزود: کتابخوانی زیربنای توسعه فرهنگی است و توسعه فرهنگی هم می‌تواند مقوم توسعه متوازن کشور باشد.

او افزود: قاعدتا همه ما باید در توسعه کمی و کیفی کتابخانه و کتابخوانی کمک کنیم و این شهرستان به‌دلیل وجود مردمانی فرهنگ‌دوست و اهل مطالعه نسبت به میانگین استانی رده سوم در همه زمینه‌ها را به خود اختصاص داده و این حاصل تلاش جمعی است .

 

 

انتهای پیام/د

۵۵ هزار نسخه کتاب در شهرستان

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.