تیم ملی والیبال کشورمان موفق نشد در دور اول رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ سهمیه این مسابقات را کسب کند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های انتخابی والیبال المپیک ۲۰۲۰ توکیو به پایان رسید و تکلیف ۶ تیم راه یافته به این رقابت‌ها مشخص شد. تیم ملی والیبال ایران موفق نشد در این رقابت‌ها سهمیه المپیک بگیرد. شاگردان کولاکوویچ در حالی آماده رقابت‌های انتخابی المپیک شدند که از خیلی وقت پیش تعداد زیادی از کارشناسان بابت برخی اتفاقات هشدار‌هایی داده بودند.

تیم ملی والیبال کشورمان مدتی پیش در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال حاضر شد و در ۶ هفته آن بازی‌های بسیار سنگینی را پشت سر گذاشت. شاگردان کولاکوویچ با تمام توان به میدان رفتند تا حداقل مدالی در این مسابقات کسب کنند، اما این اتفاق نیافتاد و سرو قامتان در نهایت با عنوان پنجمی به کار خود پایان دادند. تیم ملی ایران در این مسابقات برای دومین بار در تاریخ، خود را به جمع ۶ تیم پایانی این رقابت‌ها رساند.

ملی پوشان پس از چند روز استراحت دوباره به اردو رفتند. تمرینات تیم ملی، اما بی حاشیه نبود. بسیاری دلیل لغو اردوی بلغارستان تیم ملی را پرداخت نشدن پاداش‌ها و عده‌ای دیگر خستگی و ناهماهنگی عنوان کردند، اما هر چه که بود همان طور که بعد‌ها توسط سرمربی تیم ملی اعلام شد شرایط تیم ملی ایده آل و خوب نبود، زیرا بازیکنان از فشار زیاد لیگ ملت‌ها خسته و مصدوم شده بودند و در تیم هم ناهماهنگی وجود داشت.

این اتفاق در حالی رقم خورد که بسیاری از کارشناسان بار‌ها به استفاده نکردن از جوان‌تر‌ها در رقابت‌های لیگ ملت‌ها و استفاده از توان حداکثری با تجربه‌ها آن هم در حالی که بسیاری از تیم‌ها با ترکیب دومشان به میدان آمده بودند اعتراض کردند.

به هر صورت سرو قامتان به رقابت‌های انتخابی المپیک در روسیه اعزام شدند و با وجود مطرح شدن مسائل مختلف نمایش خوبی داشتند. بازی نخست مقابل کوبا سخت و دشوار بود و ترکیب اصلی تیم ملی کشورمان به زحمت توانست از سد کوبای جوان بگذرد. بازی دوم مقابل مکزیک بود. آزتک‌ها تیم قدرتمندی نبودند و تیم دوم کشورمان به سادگی موفق شد از پس این تیم بر بیاید و آماده بازی نهایی شود.

دیدار آخر ایران برای رسیدن به المپیک مقابل روسیه قدرتمند بود. روس‌ها که یکی از قدرتمند‌ترین تیم‌های والیبال جهان هستند تاکنون عنوان‌های زیادی در رقابت‌های قهرمانی جهان، جام جهانی و المپیک کسب کرده اند. آن‌ها قهرمان المپیک دوره گذشته و قهرمان لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ هستند. بازی مقابل روسیه بدون شک آن هم در خانه این تیم مقابل تمام ستارگانش آسان نیست، اما دیدیم که تیم ملی ایران با وجود شکست مقابل این تیم بازی خوب و چشم نوازی را ارائه کرد.

تیم ملی والیبال کشورمان به دور از هرگونه انتقاد و تعریف به شرایطی رسیده است که تفاوت چندانی با یکی از برترین تیم‎های دنیا که سال‌ها است در سطح اول والیبال جهان مدال آوری می‌کند ندارد. چه بسا مسائل داوری و برخی اشتباهات فنی اگر وجود نداشت حالا ما بودیم که سهیمه المپیک گرفته بودیم.

شکست مقابل روسیه برای تیم ملی ایران پایان راه نیست. سرو قامتان ایران چندی دیگر باید در رقابت‌های قهرمانی آسیا حاضر شوند و با رسیدن به جمع ۸ تیم می‌توانند در رقابت‌های انتخابی المپیک که در دی ماه برگزار می‌شود سهمیه این مسابقات را بگیرند.

نگاهی به عملکرد سرو قامتان در دور اول انتخابی المپیک

والیبال ایران این روز‌ها هواداران و متقاضیان زیادی دارد. تیم‌های نوجوانان و جوانان ما قهرمان جهان هستند و با پتانسیل خوبی که وجود دارد حضور در المپیک برای ما سخت نیست. والیبال ایران این روز‌ها می‌درخشد و قطعا در آینده نه چندان دور نه تنها از این تیم انتظار موفقیت در رقابت‌های مختلف می‌رود بلکه انتظار می‌رود که مدال المپیک هم کسب کند.

حمیدی: تیم ملی والیبال کشورمان مقابل روسیه بازی خوبی ارائه داد

جمشید حمیدی کارشناس والیبال گفت: تیم ما ۳ ست باخت، اما والیبال خوبی بازی کرد. این باخت آن طوری بد نبود که آبروی ما را به حراج بگذارد، تیم ما نشان داد که می‌تواند در سطح اول والیبال جهان بازی کند. هر تیم با ۲ - ۳ بازیکن نمی‌تواند موفق باشد و باید ۶ بازیکن خوب داشته باشد. ما در بازی با روسیه بیشتر متکی به سعید معروف، امیر غفور و محمد موسوی بودیم و بقیه بازیکنان ما نتوانستند منانند این افراد بازی کنند. البته بازیکنان دیگر ما هم زحمت کشیدند، اما در مجموع یک تیم کامل نبودیم.

او افزود: ما در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال هم با تیم‌های چین، استرالیا و ژاپن بازی کردیم و مقابل آن‌ها به پیروزی رسیدم. در مجموع کره و چین نمی‌توانند برای ما حریف جدی و خطرناکی باشند به شرط این که از همین حالا شرایط روحی روانی را برای بازیکنان فراهم و بازیکنان مصدوم را مداوا کنیم. اعتقادم این است که در این مسابقات به بازیکنان جوان میدان بدهیم. ژاپن یک زمانی قهرمان المپیک بوده، اما الان کجا است؟ ما باید روی نسل جوان سرمایه گذاری کنیم. فدراسیون والیبال به شورای فنی نیازمند است. کولاکوویچ هم هر چند نمره قبولی نگرفت، اما حالا زمان مناسب برای اخراج او نیست.

وطن پرست: رسیدن به المپیک از آسیا سخت نیست/ نمایش خوبی مقابل روسیه داشتیم

ابراهیم وطن پرست کارشناس والیبال گفت: همانطور که پیش بینی می‌شد تیم ملی بازی سختی مقابل روسیه داشت، زیرا این تیم به لحاظ تجربه، بازیکنان مستعد، نتایج و قهرمانی‌های اخیر و همچنین امتیاز میزبانی شرایط بهتری نسبت به ما داشت و کفه ترازو به سمت آن‌ها سنگین‌تر شده بود.

او افزود: بازیکنان ما بازی را خوب شروع کردند، اما همان طور که دیدید روس‌ها با تمام توانشان به این رقابت‌ها آمدند تا به راحتی المپیکی شوند. بازیکنان ما هم تلاش خوبی داشتند، اما روسیه فاکتور خوبی را اجرا کرد که آن هم سرویس‌های پر قدرت و خوبشان بود که تیم ما را در دریافت‌ها با مشکل روبه رو کرده بود. بازیکنان ما نتوانستند حملات همیشگی را ترتیب دهند. البته ما بازی بسیار خوبی را ارائه دادیم و حتی از حریف پیش هم افتادیم، اما آن‌ها بهتر بازی کردند و توانستند موفق شوند.

کارشناس والیبال درباره داوری بازی گفت: درباره عملکرد داور مسابقه بهتر است کارشناسان داوری نظر بدهند، شاید یکی - ۲ صحنه مشکوک در این بازی اتفاق افتاد، اما به نظرم خیلی در جریان بازی تاثیر گذار نبود. بلاخره تیمی که از امتیاز میزبانی استفاده می‌کند ممکن است یکی - ۲ صحنه هم به سودش شود.

وطن پرست در پاسخ به این سوال که آیا رسیدن به المپیک از آسیا مشکل است یا خیر بیان داشت: تیم ما از لحاظ ذهنی برای مسابقات آسیایی آماده شود مشکلی پیش نمی‌آید. یکی از حریفان ما ژاپن است که خودش میزبان المپیک است و ما باید مقابل چین و کره‌ای بازی کنیم که در سال‌های گذشته آن‌ها را بار‌ها شکست داده ایم. برای رسیدن به المپیک مقابل حریفان آسیایی کار سختی نداریم و می‌توانیم به این رقابت‌ها صعود کنیم.

//// نگاهی به عملکرد سرو قامتان در دور اول انتخابی المپیک


بیشتر بخوانید:

کارخانه: بازیکنان جوان و خوبی داریم/ اختلاف زیادی با تیم ملی والیبال روسیه نداریم

ایران - روسیه/ کار سخت سروقامتان مقابل تزار‌های پرافتخار

تیم ملی والیبال ایران ۰ - روسیه ۳ / سهمیه المپیک به تعویق افتاد/ پایان کار سرو قامتان در سرزمین تزار‌ها


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار