با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت مرکز خدمات جامع سلامت شیراز و پایگاه سلامت عرفان در شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در مراسمی و با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت عرفان در منطقه میانرود شیراز به چرخه ارائه خدمات سلامت پیوست.

سید کامل تقوی نژاد در آئین بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت حضرت علی ابن ابیطالب (ع)، بر استفاده از سازوکار‌های قانونی و قابلیت‌های بخش غیردولتی برای توسعه خدمات سلامت، تاکید کرد.

او، در این آیین با اشاره به جایگاه شیراز در عرصه پزشکی و ارائه خدمت به بیمارانی از سراسر کشور، گفت: این جایگاه به دلیل حضور پزشکانی زبردست است که موجب مراجعه مردم و بیماران برای دریافت این خدمات به شیراز شده است.

تقوی نژاد افزود: باید تاسیسات مناسب درمانی در شیراز ایجاد شود و همزمان با آن، تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا هم در آن فراهم آید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان این که در سال‌های اخیر با مشارکت نیکوکاران و بخش خصوصی خدمات گسترش یافته است، افزود: باید همپای این روند توسعه، نسبت به گسترش خدمات درمانی و ایجاد زیرساخت ها، اقدام شود.

تقوی نژاد از در اولویت قرار گرفتن چند پروژه سلامت خبر داد و گفت: در قانون بودجه نیز ردیف اعتباری این پروژه‌ها پیش بینی شده، اما با توجه به حجم بالای اعتبارات مورد نیاز، باید از همه ساز و کار‌های قانونی و قابلیت‌های بخش غیردولتی نیز استفاده کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت افزود: در این سفر با کمک مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راهکار‌های مشارکت نیکوکاران سلامت و افرادی که آمادگی سرمایه گذاری در این بخش را دارند، بررسی شد و در این زمینه مذاکراتی انجام شده است که امیدواریم این رایزنی‌ها به ثمر رسیده و طرح‌های موردنظر در زمان تعریف شده به بهره برداری برسد.

مرکز خدمات جامع سلامت حضرت علی ابن ابیطالب با حضور سه پزشک، یک دندانپزشک و ۱۹ نفر نیروی انسانی، به ۳۱هزار و ۸۴۰ نفر از جمعیت شیراز، ارائه خدمت می‌کند.

این مرکز با زیربنای هزار و ۶۰۰ مترمربع، در جوار حرم حضرت علی بن حسین (ع) در محله آستانه قرار دارد و خدماتی نظیر پزشک خانواده، دندانپزشکی، مراقب سلامت، بهداشت محیط و حرفه ای، تغذیه، سلامت روان، آزمایشگاه و مبارزه با بیماری‌ها را ارائه می‌دهد.

پایگاه سلامت عرفان با هدف ارائه خدمت به مردم منطقه میانرود با ۱۵۰ متر مربع زیربنا در در بوستان طراوت شیراز به بهره برداری رسید.

این پایگاه سلامت با حضور پنج پزشک خانواده، بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهد.
انتهای پیام/م

افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شیراز

برچسب ها: درمان ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار