دبیر هیئت دوچرخه سواری خوزستان از رشد ۳۰ درصدی مدال آوری رکاب زنان استان در ماده‌های مختلف این رشته در مقایسه با پارسال خبر داد.

کوروش لرکی دبیر هیئت دوچرخه سواری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به کسب ۳۴ مدال در ماده‌های مختلف رشته دوچرخه سواری از پارسال تاکنون، گفت: دوچرخه سواران خوزستانی در بخش بانوان و آقایان و در رده‌های سنی مختلف با شرکت در مسابقات و لیگ‌های قهرمانی و کشوری موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شده اند و این امر منجر به رشد ۳۰ درصدی مدال آوری در مقاتیسه با مدت مشابه شده است.

او با اشاره به کسب مدال طلا توسط یکی از آقایان در مسابقات اخیر که در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: با ابلاغ طرح استعدادیابی از سوی ادره کل ورزش و فدراسیون دوچرخه سواری، استعداد‌های برتر در ۲ بخش خانم‌ها و آقایان که الزاما باید از بین متولدین سال‌های ۸۳، ۸۴ و ۸۵ باشند با برگزاری مسابقات استانی انتخاب شدند.

لرکی با اشاره به برگزاری مسابقات استعدادیابی برتر در بخش آقایان در تاریخ ۱۵ تیرماه و در بخش بانوان در ۱۷ تیرماه امسال برگزار گردید و نفرات برتر تعیین شدند بیان کرد: منتخبین هم اکنون در حال تمرین و آماده سازی خود برای شرکت در مسابقات کشوری هستند.

دبیر هیئت دوچرخه سواری خوزستان در ادامه افزود: محل اصلی تمرین‌ها در پیست مجموعه ۱۶ هکتاری کوی سلطان منش اهواز است که نمونه این پیست فقط در شهر‌های تهران و تبریز موجود است، ولی دوچرخه سوارانی که ساکن دیگر شهرستان‌ها هستند مجبورند تمریناتشان را در جاده‌ها انجام دهند.

به گفته کوروش لرکی، با توجه به شرایط آب و هوایی و ژنتیکی، دوچرخه سواران خوزستانی بیشتر در ماده‌های سرعت و نیمه اسقامت موفق هستند و همچنین به دلیل استقبال زیاد جوانان برای ورود به این رشته کمبود دوچرخه جزء مشکلات این رشته مفید ورزشی است.

انتهای پیام/گ

درخشش رکاب زنان خوزستانی در مسابقات کشوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.