رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همانطور که انتظار می‌رفت امروز به صورت موقت از شدت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان کاسته شد.

محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: هم اکنون سرعت وزش باد در زابل ۵۴ کیلومتر بر ساعت است که سرعت باد نسبت به دیروز در همین ساعت که ۹۰ کیلومتر بر ساعت بود، ۳۶ کیلومتر کاهش یافته است.

او با بیان اینکه روز گذشته در همین ساعت شعاع دید افقی در ایستگاه زابل سه کیلومتر بوده است، افزود: این شرایط درحالی است که اکنون میزان دید افقی در این شهرستان ۷ کیلومتر است. البته از دیشب تا ساعتی پیش شرایط دید افقی در زابل در حالت عادی و بدون گردوخاک قرار داشت.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان  افزود: این شرایط موقتی است و از روز‌های دوشنبه و سه شنبه مجدد وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان، به ویژه شهرستان زابل تشدید می‌شود.

دیانتی گفت: با تشدید سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه، انتظار می‌رود ضمن کاهش شدید دید افقی و غبارآلود شدن آسمان، در تردد ناوگان حمل و نقل نیز اختلال به وجود آید.

او تصریح کرد: در روز‌های اخیر بیشینه سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در زابل به مرز ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت رسید و موجب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به شدت افزایش یابد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بیشینه غلظت ذرات معلق در هوای زابل در توفان اخیر به ۲۶ برابر حد مجاز رسید و مشکلاتی را برای مردم شمال استان ایجاد کرد.

انتهای پیام/ع

سرعت وزش باد در زابل ۵۴ کیلومتر بر ساعت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار