اسماعیل غنیان گفت : درحوزه تسهیلات اشتغال خانگی جزو استان‌های خوب در کشور هستیم که در این راستا ۹ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، اسماعیل غنیان   مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان ضمن بیان اینکه ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حوزه تسهیلات اشتغال خانگی برای استان سمنان در نظر گرفته‌شده است، ابراز داشت: در این حوزه تاکنون بیش از ۹ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت‌شده است.

او بابیان اینکه در بحث مشاغل خانگی سال گذشته سمنان جزو استان‌های موفق در طول این سالیان بوده است، افزود: پرداخت به موقع این تسهیلات در بخش اشتغال خانگی توانست این فرصت را فراهم کند که به موقع جذب و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

غنیان  بابیان اینکه بیش از ۳۲ درصد مشاغل خانگی در شاهرود پرداخت‌شده است، ابراز داشت: این شهرستان در حوزه اشتغال روستایی و عشایری نیز شاخص و ۳۵ درصدی پرداختی‌ها را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان ضمن بیان اینکه در هر دو حوزه تسهیلات مشاغل خانگی و اشتغال روستایی و عشایری بیش از ۳۰ درصد در شاهرود پرداخت‌شده است، تصریح کرد: خوشبختانه جزو استان‌های خیلی خوب در این دو حوزه محسوب می‌شویم به نحوی که در بخش تسهیلات عشایری و روستایی رتبه سمنان تک رقمی و در حوزه مصوب پرداخت جزو رتبه‌های هفت و هشت کشوری قرار دارد.

او بابیان اینکه بیمه‌شدگان اجباری بخش مرکزی و بسطام و بیارجمند در شاهرود ۲۸ هزار نفر هستند، افزود: در بخش کارگری حدود ۱۶۰ هزار نفر جزو بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در کل استان هستند که ۱۱۴ هزار نفر را بیمه‌شده اجباری تشکیل می‌دهد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان بابیان اینکه تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری ۳۲ هزار نفر در سطح استان است، تصریح کرد: تعداد جویندگان کار ثبن نامی در سال ۹۷ نیز رقمی معادل ۱۲ هزار نفر را شامل می‌شود.

غنیان در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر تعداد ثبت‌نام‌ها در طرح کارورزی و واحد‌های پذیرنده، اضافه کرد: علیرغم اینکه این طرح می‌کوشید تا بین دانشگاه و صنعت ارتباط بهتری برقرار کرده و باعث افزایش مهارت‌آموزی در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شود، اما به دلایل متعدد طرح کارورزی موضوع چندان موفقی در سطح کشور و استان نبود.

انتهای پیام/ح

پرداخت ۳۲ درصد مشاغل خانگی در شاهرود

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.