معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان از افتتاح مرکز پیوند مغز استخوان در هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهزاد رضایی رئیس بیمارستان آموزشی درمانی امام رضا (ع) لار با بیان اینکه آخرین کارانه دریافتی پزشکان و پرسنل درمانی به سال ۹۷ باز پارسال برمی گردد و کمتر از حقشان بوده، بیان کرد: این اتفاقات تاثیری بر کیفیت کاری پرسنل نداشته است.

او تصریح کرد: این درمانگاه دارای ظرفیت بالایی است که هدف‌گیری در این مکان علاوه بر خدمات قبلی تمرکز بر خدمات فوق تخصصی است و در حال حاضر در سه حوزه آنکولوژی، رادیوتراپی و غدد خدمات فوق تخصصی ارائه می‌شود.

رضایی با اشاره به ایجاد بخش فوق تخصص زنان و ناباروری در درمانگاه هاشمی‌زاده افزود: دستگاه پیشرفته سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس که اکنون در مرکز استان وجود دارد در آینده‌ای نزدیک در درمانگاه فوق تخصصی هاشمی‌زاده مستقر می‌شود.

رئیس بیمارستان آموزشی درمانی امام رضا (ع) لار با بیان اینکه بیمارستان لارستان به مردم شهر‌ها و روستا‌های زیادی خدمات می‌دهد، اضافه کرد: این دستگاه می‌تواند در موضوع سی تی آنژیوگرافی که مربوط به حوزه درمان قلب و عروق است، کمک شایانی کند.

او، به ارائه خدمات درمانی و دارویی به شهر‌ها و روستا‌های همجوار و حتی استان‌های دیگر اشاره و اظهار کرد: فعال کردن دندانپزشکی درمانگاه هاشمی‌زاده یکی دیگر از خدمات قابل ارائه است که این اتفاق با جذب دو نیروی متخصص دندانپزشکی در حال انجام است.

رضایی با اشاره به راه اندازی کلینیک فیزیوتراپی و کلینیک درمانی بینایی نوزادان نارس تاکید کرد: پس از تامین وسایل مورد نیاز که گران قیمت نیز است، در آینده نزدیک در درمانگاه هاشمی‌زاده لارستان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس بیمارستان آموزشی درمانی امام رضا (ع) لار با تاکید بر اینکه در طبقه سوم درمانگاه کتابخانه تخصصی و سالن همایش قرار دارد که تمام این موارد می‌تواند موجب ارتقا خدمات ما شود تا بتوانیم به یک دانشگاه علوم پزشکی تبدیل شویم، ادامه داد: درمانگاه شیمی درمانی مرحوم صالح پور در هفته دولت امسال افتتاح و در زمینه‌های شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان خدمات ارائه می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه در لارستان خیران در زمینه‌های درمانی پیش قدم هستند و در بیمارستان نیز طرح‌های مختلفی را اجرایی می‌کنند بیان کرد: توسعه اورژانس بیمارستان و جداسازی اورژانس کودکان، بخش زنان به صورت جداگانه با توجه به حجم مراجعات از شهر‌های اطراف، بخش picu که در منطقه بعد از شیراز فقط لار دارای آن خواهد بود از جمله این فعالیت‌ها است.

او تصریح کرد: افزایش تخت nicu نوزادان که تجهیزات آن تهیه شده است، توسعه بخش icu داخلی که موجب افزایش تخت‌ها به ۲۰ تخت و کاهش اعزام بیماران به دیگر مراکز می‌شود و نوسازی بخش داخلی، برنامه‌ریزی برای جداسازی بخش داخلی مردان و زنان در ادامه طرح‌های مشارکتی با خیران است.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) لارستان به نوسازی و تجهیز آشپزخانه بیمارستان با کمک خیران اشاره کرد و گفت: قلب تپنده یک بیمارستان تاسیسات آن است که اگر با مشکل روبرو شود می‌تواند بیمارستان را فلج کند، اما با خرید و نصب ژنراتور، در بیمارستان در مقابل خاموشی‌های احتمالی دچار مشکل نخواهیم شد.

او، با اشاره به نوسازی ورودی بیمارستان با کمک خیران افزود: اتاق عمل بیمارستان هم در آینده‌ای نزدیک از ۵ اتاق به ۸ اتاق افزایش می‌یابد و در کنار این اقدامات بخش آنژیوگرافی بیمارستان نیز راه‌اندازی می‌شود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان در پاسخ به سوالی در مورد ابهامات به وجود آمده در زمینه خصوصی شدن آزمایشگاه بیمارستان امام رضا (ع) گفت: دولت ما را ملزم به افزایش ۱۰ درصدی خدمات آزمایشگاه کرده است، در حالی که تجهیزات آزمایشگاهی ۲ برابر افزایش قیمت داشته است، در نتیجه برای اینکه بار مالی از دوش بیمارستان برداشته شود، آزمایشگاه را به بخش خصوصی واگذار کردیم.

رضایی با بیان اینکه بخش خصوصی ملزم به رعایت قیمت‌ها با توجه به مبالغ اعلامی دولت است و کماکان خدمات با همان هزینه دولتی اعمال می‌شود، ادامه داد: بخش خصوصی برای اینکه بتواند در بازار رقابتی باشد باید کیفیت کار خود را حفظ کند و اگرنه مشتری خود را از دست می‌دهد و از طرفی دانشکده علوم پزشکی لارستان بر روی خدمات آزمایشگاه نظارت خواهد داشت تا در صورت تخلف با متخلف برخورد قاطع کند.

انتهای پیام/ت

افتتاح مرکز پیوند مغز استخوان لارستان در هفته دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.