با برگزاری جشن‌های قصه گویی در مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در قزوین کلید می‌خورد.

مژده اروجی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،گفت: مرحله نخست و کتا بخانه‌ای جشنواره قصه گویی از بیستم مرداد آغاز می‌شود.

مژده اروجی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین تاکید کرد: شرکت کنندگان تا سوم شهریور در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان، در جشن‌های قصه گویی کتابخانه‌ای به اجرای قصه خود می‌پردازند .

به گفته اروجی، بعد از داوری و انتخاب برگزیدگان مرحله نخست، مرحله استانی این جشنواره روز‌های ۱۴ تا شانزدهم مهرماه برگزار خواهد شد و نفرات برتر آن به مرحله منطقه‌ای در ارومیه راه خواهند یافت.

او اضافه کرد: مرحله منطقه‌ای در اواخر آبان برگزار می‌شود ونفرات برگزیده در مرحله کشوری که شب یلدا در تهران برگزار خواهد شد شرکت خواهند کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره آموزش اعضای نوجوان و اولیه در ۱۶ مرکز این کانون گفت: دوره آموزشی قصه گویی تعاملی هم ۲۷ مرداد با حضور مصطفی رحماندوست در کانون برگزار می‌شود.

به گفته اروجی، بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در سه بخش قصه زندگی من شامل بیان روایاتی از شیرینی‌ها، تلخی‌ها و پند‌های زندگی به صورت فیلم نود ثانیه‌ای، قصه گویی صحنه‌ای شامل قصه گویی کلاسیک (سنتی) و مدرن (نوآورانه) وهم چنین بخش بین المللی شامل قصه گویی نفرات برتر جشنواره‌های قصه گویی و قصه گویان حرفه‌ای برگزار می‌شود.

به گفته اروجی، علاقه‌مندان به شرکت در بخش قصه گویی صحنه‌ای و بین الملل تا هفده شهریور و علاقه‌مندان به شرکت در بخش قصه‌ی زندگی من تا دهم مهرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در بخش قصه زندگی من باید فیلم‌های قصه خود را در پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir بارگذاری کنند.

اروجی افزود: قصه و قصه‌گویی بخشی از میراث کهن و پرافتخار ماست که پلی است به سوی فرهنگ متعالی، ارزش‌ها و مفاهیم اخلاقی و انسانی، تاریخ و تمدن پرافتخار ایران اسلامی و قصه‌ها به شیوه غیر مستقیم و توام با زیبایی و گیرایی به روایت اعتقادات، آداب و رسوم و آموزه‌های اخلاقی و مذهبی می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند به دبیرخانه استانی به نشانی شهرک کوثر، فلکه دوم، بلوار شهید محلاتی، نبش خیابان سمیه، مجتمع کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان قزوین– دبیرخانه جشنواره با شماره ۳۳۷۷۱۹۷۹ و یا به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

مرحله نخست و کتا بخانه‌ای جشنواره قصه گویی از بیستم مرداد آغاز می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار