صبغت الله احمدی، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان از استقبال رسمی ازبکستان از نمایندگان طالبان به شدت انتقاد کرد.

انتقاد وزارت خارجه افغانستان از استقبال رسمی ازبکستان از نمایندگان طالبانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، صبغت الله احمدی، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان از استقبال رسمی ازبکستان از نمایندگان طالبان به شدت انتقاد کرد.

وی امروز شنبه (۱۹ اسد/ مرداد) در صفحه توئیتر خود نوشت: افغانستان همواره از تلاش‌های بین‌المللی برای صلح در کشور استقبال می‌کند اما با این حال پذیرایی رسمی از طالبان بی‌احترامی به مالکیت افغان‌ها و دولت افغانستان در روند صلح است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان اظهار داشت: استقبال رسمی ازبکستان از نمایندگان طالبان و گفتگوی رسمی با آن‌ها، نشانگر تسهیل روند صلح بین دولت جمهوری اسلامی افغانستان و نمایندگان طالبان نیست.

وی افزود: همه کشورها به ویژه همسایه‌های افغانستان باید به رهبری و مالکیت مردم و دولت افغانستان در روند صلح احترام بگذارند زیرا دولت نماینده قانونی مردم افغانستان است.

صبغت الله احمدی اضافه کرد که وزارت خارجه این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

گفتنی است که روز چهارشنبه هفته پیش هیاتی از گروه طالبان به رهبری ملا برادر، معاون سیاسی گروه طالبان به ازبکستان سفر کرد. این هیات با برخی مقامات ازبکستان از جمله وزیر خارجه این کشور، نماینده ویژه ازبکستان در امور افغانستان و والی سمرقند دیدار داشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار