احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روند صلح باید با رهبری و مالکیت افغانستان باشد/ تاکنون درباره نشست مسکو به توافق نرسیده ایم

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت: دولت افغانستان از هرگونه تلاش در راستای دستیابی به صلح مشروط بر مالکیت و رهبری افغانستان بر این روند استقبال می کند.

 

روند صلح باید با رهبری و مالکیت افغانستان باشد/ تاکنون درباره نشست مسکو به توافق نرسیده ایم«صبغت الله احمدی»، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بحث درباره زمان و چگونگی برگزاری نشست صلح مسکو جریان دارد و تاکنون توافقی میان کابل و مسکو در این موارد صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد که حضور مقامات دولت افغانستان در این نشست نیز از جمله مواردی است که تاکنون توافقی روی آن نشده است.

احمدی افزود: به رسمیت شناختن مالکیت افغانستان در گفتگوهای صلح باید مورد توجه همه قرار بگیرد و آنچه می تواند نشست صلح مسکو را نیز به نتیجه مثبت و قابل قبولی برساند تاکید بر همین مساله است.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان تصریح کرد که دولت افغانستان از هرگونه تلاش در راستای به وجود آمدن صلح در کشور استقبال می کند اما مشروط بر اینکه مالکیت افغانستان بر روند صلح کاملا پذیرفته شود.

گفتنی است که وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که دومین کنفرانس صلح افغانستان در مسکو 18 عقرب/ آبان برگزار خواهد شد.

برخی منابع غربی اعلام کردند که روسیه بدون رضایت افغانستان نشست صلح مسکو را برگزار می کند.

دومین نشست صلح افغانستان قرار بود طبق برنامه، 13 سنبله/ شهریور امسال برگزار شود و برای نخستین بار نماینده ای از طالبان نیز در آن شرکت کند اما به درخواست اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به تعویق افتاد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، روسیه ، کابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.