شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که به زودی اجلاس سه جانبه علمای افغانستان، اندونزیا و پاکستان برگزار خواهد شد.

اجلاس سه جانبه علمای افغانستان، اندونیزیا و پاکستان برگزار می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که به زودی اجلاس سه جانبه علمای افغانستان، اندونزیا و پاکستان برگزار خواهد شد.

محمد صدیق، رئیس شورای علمای اندونزیا در سفرش به کابل با اعضای شورای عالی صلح افغانستان دیدار کرد. صدیق در این دیدار بر اراده کشورش برای برگزاری اجلاس سه جانبه در آینده تاکید کرد.

وی افزود: هیاتی از علمای اندونزیا به پاکستان و جده نیز سفر خواهد نمود که بعد از جمع بندی نظریات سه هئیت، زمان برگزاری اجلاس سه جانبه علمای سه کشور افغانستان، اندونزیا و پاکستان اعلام خواهد شد.

مولوی عبدالخبیر اچقون، معاون شورای عالی صلح افغانستان نیز بر اولولیت برگزاری کنفرانس سه جانبه تاکید نمود.

معاون شورای عالی صلح افغانستان تاکید کرد که همه روی سه نکته توافق داریم؛ اول اینکه کنفرانس در اواخر سال 2018 برگزار شود. دوم این که زمان کنفرانس دو روزه باشد و سوم این مطلب که هیات کوچک‌تر از سه کشور تشکیل شود تا روی قطعنامه بحث نمایند.

گفتنی است که نخستین نشست سه جانبه علمای افغانستان، اندونزیا و پاکستان در تاریخ 21 ثور/ اردیبهشت سال جاری در شهر بوگور اندونزیا برگزار شد. این نشست سه روزه بود و با صدور قطعنامه‌ای پایان یافت.

اشتراک کنندگان این نشست، انجام حملات انتحاری را خلاف اصول اسلام خوانده و از طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان خواستند که به روند صلح بپیوندند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.