مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت : پزشکان و صاحبان مشاغل پیراپزشکی تا ۲۳ مرداد وقت دارند برای دریافت دستگاه کارتخوان بانکی ثبت نام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هادی ملکشاهی مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت : بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم، از ابتدای سال ۹۸ نصب و راه‌اندازی دستگاه کارتخوان برای همه مطب‌های پزشکی و مراکز پیراپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و... که مجوز آن‌ها از سوی وزارت بهداشت، نظام پزشکی، نظام دامپزشکی و یا سازمان دامپزشکی صادر شده، ضروری است.

او گفت : تمام مراکز پزشکی و پیراپزشکی باید باید برای این منظور و ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه کارتخوان به سایت سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir مراجعه و نسبت به ثبت مشخصات دستگاه کارتخوان خود اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه افزود: متقاضیان موظفند پس از دریافت شناسه دستگاه کارتخوان که از طریق پیامک تلفنی برای آن‌ها ارسال می‌شود، در اولین ماه پس ار دریافت پیامک، از دستگاه کارتخوان خود بهره‌برداری کنند.

او با بیان اینکه بعد از این مهلت بازرسی‌ها از این مراکز و مطب پزشکان انجام خواهد شد، افزود: مراکزی که بعد از این موعد هنوز دستگاه کارتخوان نصب نکرده باشند، مشمول جریمه غیرقابل بخشش می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه از مردم هم خواست در صورتی که بعد از موعد تعیین شده به مطب پزشکان و یا مراکز درمانی مراجعه کردند و هزینه به صورت دستی از آن‌ها اخذ شد، مراتب را با امور مالیاتی استان با شماره ۱۵۲۶ در میان بگذارند.

ملکشاهی هدف از لزوم نصب دستگاه‌های کارتخوان در مطب پزشکان و مراکز پیراپزشکی را شفاف سازی درآمد‌های این بخش دانست و گفت: با اجرای این طرح تمام بحث‌هایی که در گذشته در خصوص درآمد و مالیات پزشکان مطرح بود، خاتمه می‌یابد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: این شفاف سازی قرار است برای سایر مشاغل و حِرف هم انجام شود .

 

 

انتهای پیام/د

نصب و راه‌اندازی دستگاه کارتخوان برای همه مطب‌های پزشکی

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد نقی زهتابی
۲۰:۵۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
درخواست ثبت کارت خوان درمطب