حجت الاسلام رنجبر محمدی گفت: مشارکت در باسازی و توسعه اعتاب مقدسه مصداق صدقه جاری و ساخت و توسعه اعتاب مقدسه از مصادیق تعظیم شعائر الهی است.

ساخت و توسعه اعتاب مقدسه از مصادیق تعظیم شعائر الهی است/ انجام بیش از ۱۵۰ پروژه در عتبات عالیاتبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین کاظم رنجبر محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ستاد باسازی عتبات عالیات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشارکت در باسازی و توسعه اعتاب مقدسه افزون بر آثار معنوی و اخروی، برکات مادی بسیاری نیز به همراه دارد که ایجاد اشتغال و رونق صنایع داخلی از جمله آن‌هاست.

او با بیان اینکه بیشترین زائران اعتاب مقدسه ایرانیان هستند، افزود: براساس احادیث و روایات تا زمانی که این فضای‌های زیارتی و اماکن خدماتی و رفاهی در حرم‌های مطهر پابرجا هستند، خیرات و مشارکت کنندگان در ساخت آن‌ها نیز در فیض زیارت زائران شریک خواهند بود.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ستاد باسازی عتبات عالیات گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰ پروژه در زمینه بازسازی، نوسازی، مرمت ابنیه و توسعه حرم‌های مطهر اجرا شده است که هزینه تمامی این طرح‌ها از محل کمک‌های مردمی و نذر خیران تأمین می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر با اشاره به شبهات دینی که درباره چرایی کمک به بازسازی حرم‌های مطهر وجود دارد، بیان کرد: برخی از این ابهامات ناشی از عدم آگاهی و بخشی نیز از سوی افراد مغرض و با نیت ایجاد تفرقه و دین ستیزی مطرح می‌شود.

او گفت: احیای هنر‌های سنتی مانند قلمزنی، درود گری، خاتم‌کاری، منبت کاری، کاشی کاری، آینه کاری و غیره از دیگر برکات مادی مشارکت در بازسازی حرم‌های مطهر است.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر محمدی تصریح کرد: براساس اسناد متقن تاریخی، بسیاری از ابنیه موجود در اعتاب مقدسه، یادگار ایرانیان در سده‌های گذشته است، لذا ستاد بازسازی عتبات با مرمت این اماکن، میراث ارزشمند هنر و معماری ایرانی-اسلامی را در خارج از مرز‌های کشور حفظ و احیا کرده است.

او مطرح کرد: هموطنان علاقه‌مند به مشارکت در این صدقه جاری می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به هر میزان دلخواه با شماره گیری *۲۳۳# اهدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار