سرمربی تیم ملی ووشو گفت: بهترین افراد در اردوی تیم ملی حضور دارند، و امیدواریم در رقابت‌های چین نتایج خوبی کسب کنیم.

حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو ایران در بخش ساندا در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تیم ملی جهت شرکت در مسابقات جهانی اظهار داشت: دومین مرحله اردوی تیم را به خوبی  پشت سرگذاشتیم و ورزشکاران تقریبا در وزن‌های خود در تیم ملی فیکس شدند و تا اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی ۵ مرحله اردو داریم که اردو‌های بعدی مان را در سمنان و مشهد برگزار و ۳ اردوی پایانی را در تهران برپا می‌کنیم.

اوجاقی: استفاده از مربیان چینی منجر به پیشرفت در ووشو می شود/ واقعیت با آنچه که درباره کی روش می گفتند فرق داشت

سرمربی تیم ملی ووشو درباره این که در گذشته مربیان چینی در ووشو حضور داشتند، گفت: بله مربیان چینی در تیم ملی بودند و من منظورم این است که این مربیان چینی در استان‌ها نیز استفاده شوند تا مربیان شهرستان‌ها را آموزش بدهند. تیم ملی به صورت گلخانه‌ای است و بهترین‌ها در اردوی تیم ملی حضور دارند. به نظرم مربیان چینی باید ۵ سال با مربیان شهرستان‌ها کار کنند تا یک جهش در ووشو صورت بگیرد. ما الان در بخش تالو ۱۰۰ ورزشکار خوب داریم که این عدد باید به ۱۰۰۰ ووشوکار افزایش یابد.

جوانان ما توانستند فیکس تیم ملی ووشو شوند 

اوجاقی درباره جوانگرایی در تیم ملی ووشو بیان کرد: بله ۸۰ درصد ترکیب تیم ملی سابقه حضور در تیم ملی جوانان داشتند که صاحب عنوان و مقام شدند. مسابقات انتخابی مهم است که جوانان ما توانستند فیکس تیم ملی شوند. به هر حال ورزشکاری همانند سیفی چندین سال است در اردوی تیم ملی حضور دارد و به جوانان در ووشو اهمیت داده شده  و سرمایه گذاری عظیمی برای افتخار آفرینی جوانان در مسابقات آسیایی و جهانی صورت گرفته است.

قهرمانی در شانگهای چین سخت است 

سرمربی تیم ملی ووشو درباره اینکه می‌توانند از عنوان قهرمانی خود در مسابقات جهانی شانگهای چین دفاع کنند، بیان کرد: چین میزبان این رقابت‌ها است و ما چند ورزشکار اصلی مان از جمله قلی پور به علت خداحافظی و معین تقوی را به خاطر مصدومیت در اختیار نداریم. به هر حال قهرمانی در شانگ‌های چین سخت است چرا که چینی‌ها از حق میزبانی برخوردار هستند و همه تلاش خود را می‌کنند تا جام قهرمانی را در کشورمان حفظ کنند.

او درباره هدف تیم ملی ووشو در مسابقات قهرمانی جهان چیست، خاطر نشان کرد: به هر حال هدفمان این است که بهترین نتیجه را در  چین کسب کنیم و به همین علت ۵ وزن برتر خود را به این مسابقات اعزام می‌کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. شرایط تیم‌های حاضر در مسابقات متفاوت است و بهترین اوزان خود را به این مسابقات می‌آورند به همین علت نتیجه قابل پیش بینی نیست.

اوجاقی: استفاده از مربیان چینی منجر به پیشرفت در ووشو می شود/ واقعیت با آنچه که درباره کی روش می گفتند فرق داشت

پیشرفت در ووشو نیاز به برنامه ۵ ساله دارد

اوجاقی درباره راهکارش برای پیشرفت ووشو در کشورمان اظهار کرد: پیشرفت در ووشو نیاز به برنامه ۵ ساله دارد و حمایت فراتر از فدراسیون را می‌خواهد و دولت و وزارت ورزش باید در این رشته ورزشی سرمایه گذاری کنند و از مربیان خارجی استفاده شود و امکانات سخت افزاری در اختیار استان‌ها قرار بدهند.

او درباره اینکه لیگ ووشو می‌تواند برای تیم ملی مفید باشد، بیان کرد: لیگ ووشو پویا است و از ورزشکاران برتر لیگ در ترکیب تیم ملی استفاده می‌کنیم. البته بضاعت ووشو کشورمان فقط در لیگ نیست و همه استان‌ها در مسابقات قهرمانی کشور شرکت می‌کنند و بهترین نفرات با باشگاه‌های ووشو قرارداد می‌بندند.

اوجاقی درباره اینکه فضای مسابقات انتخابی ووشو باعث اعتراض ووشوکاران شده بود، تصریح کرد: بله سالن مسابقات کوچک است و وزیر ورزش و جوانان سال گذشته قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا بازدیدی از محل تمرین تیم ملی داشتند و قول گسترش فضای سالن را دادند، اما به طوری عملی اقدامی صورت نگرفت.

سرمربی تیم ملی ووشو درباره حقوق و قرارداد‌های ووشوکاران در لیگ بیان کرد: باشگاه‌های دولتی و خصوصی در لیگ حضور دارند  که باشگاه‌های دولتی فقط به فکر فوتبال هستند و باشگاه‌های خصوصی هم کمتر در ووشو و ورزش‌های دیگر سرمایه گذاری می‌کنند.

اوجاقی: استفاده از مربیان چینی منجر به پیشرفت در ووشو می شود/ واقعیت با آنچه که درباره کی روش می گفتند فرق داشت

کی روش مربی باشخصیتی است 

اوجاقی درباره اینکه زمانی با کی روش در تیم ملی همکاری می‌کرد، گفت: بله شرایط تیم ملی فوتبال خیلی خوب بود و در اردو‌های تیم ملی نظم و انضباط حاکم بود. کی روش و دستیارانش برای هر جلسه تمرین برنامه ریزی می‌کردند و فضای حاکم در تیم ملی حرفه‌ای بود. کی روش مربی باشخصیتی است  و ارتباط خوبی با اعضای تیم داشت و واقعیت‌ها با آنچه درباره کی روش در بیرون مطرح می‌کردند فرق داشت. برای من که در شرایط حرفه‌ای کار کردم و اردو‌های ووشو هم همانند فوتبال با نظم و انضباط است حضور در اردوی تیم ملی طبیعی و نرمال بود.

من فقط اعتماد به نفس ملی پوشان فوتبال را بالا بردم 

او درباره اینکه تمریناتش تاثیری در بازیکنان تیم ملی گذاشته بود، گفت: من قبل از جام جهانی روسیه در تیم ملی فوتبال حضور داشتم و با شرایط فنی بازیکنان کاری نداشتم و فقط از لحاظ روحی و روانی با آن‌ها کار می‌کردم تا اعتماد به نفسشان بالا برود. یکسری از ورزشکاران از توانمندی خود به طور کامل استفاده نمی‌کنند و من فقط به ملی پوشان توانایی شان را گوشزد کردم که می‌توانند با توانمندی صددرصد خود به مصاف حریفانش خود بروند. به هر حال  من شرح وظایفم را به نحو احسن انجام دادم و نتیجه اش هم در جام جهانی خوب بود.

به اندازه مدال آوری ووشو به این رشته ورزشی توجه نشده است 

سرمربی ووشو درباره اینکه حمایت‌ها از این رشته ورزشی صورت می‌گیرد، گفت: ووشو ورزش مدال آوری است و بودجه بیشتری می‌خواهد و وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تعهدات خود را تا حدودی انجام داده اند. البته به اندازه مدال آوری ووشو به این رشته ورزشی توجه نشده است. به هر حال از فدراسیون تشکر می‌کنم که امکانات در اختیار تیم ملی قرار داده است، اما این رشته ورزشی به حمایت بیشتری نیاز دارد تا به موفقیت دست یابد.

او در پایان خاطر نشان کرد: ما ۲ وزن را تغییر دادیم که قرار است  مسابقه انتخابی روز شنبه ۱۹ مرداد ماه در اوزان ۷۵ و ۸۰ کیلو برگزار کنیم تا ترکیب تیم ملی کامل شود.  


بیشتر بخوانید:

نفرات راه یافته به اردوی تیم ملی ووشو مشخص شدند

ظفری حضور در مسابقات جهانی ووشو را از دست داد

کادر فنی تیم ملی ووشو اعلام شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار