رایزن بازرگانی ایران در سوریه گفت: سیاست جدید دولت سوریه تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی است و فعالان اقتصادی استان اصفهان می توانند از ظرفیت فروشگاه زنجیره ای برای فروش کالاهای مصرفی استفاده کنند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید محمدحسین سجادنژاد رایزن بازرگانی ایران در سوریه در همایش بررسی فرصت‌های تجاری در روند بازسازی سوریه در اصفهان گفت: فعالان اقتصادی استان اصفهان شعبه‌ای از شرکت خود را در سوریه با هزینه‌ای حدود سه هزار دلار به ثبت برسانند.

سید محمدحسین سجادنژاد با اشاره به موافقت نامه تجارت آزاد بین سوریه و ایران گفت: در این توافق تعرفه تجارت کالا بین دو کشور بین صفر تا چهار درصد و ۸۸ قلم کالا از این توافق مستثناست.

او با اشاره به تفاهم نامه سه جانبه ایران، عراق و سوریه گفت: یکی از موضوعات مهم این تفاهم نامه حمل و نقل است که مسیر ایران تا سوریه به دو روز کاهش پیدا می‌کند.

او گفت: سیاست جدید دولت سوریه تنظیم بازار و تامین کالا‌های اساسی است و فعالان اقتصادی استان اصفهان می‌توانند از ظرفیت فروشگاه زنجیره‌ای برای فروش کالا‌های مصرفی استفاده کنند.

رایزن بازرگانی ایران در سوریه تولید مشترک بین تولیدکنندگان اصفهان و سوریه را یکی از فرصت‌های همکاری دو کشور دانست و گفت: تولیداتی مشترک ایران و سوریه که در خاک این کشور تولید می‌شود می‌تواند به کشور‌های عربی بدون تعرفه صادر شود.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان هم در این همایش گفت: حضور ایران در تحولات منطقه‌ای به خصوص کشور‌هایی که از نظر نگرش اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نزدیک به ایران هستند، فرصت مناسبی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی برای توسعه روابط اقتصادی با این کشورهاست.

مسعود گلشیرازی رویکرد اتاق بازرگانی دوره نهم را تمرکز بر بازار‌های هدف صادراتی بیان کرد و گفت: کشور سوریه یکی از کشور‌های نزدیک به ایران است که می‌تواند به عنوان شریک تجاری بلندمدت شناخته شود.


انتهای پیام/م

 

همایش بررسی فرصت های تجاری در روند بازسازی سوریه

برچسب ها: اخباراقتصادی ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار