نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:مسئولان از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات خبرنگاران دریغ نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در جمع خبرنگاران گفت:خدای تبارک و تعالی انسان را به گونه‌ای آفریده است که طینت و فطرت همه فعالیت هایش بر علم و اطلاعات استوار است و یقینا انسان همه چیز را نمی‌تواند ببیند و بشنود و چاره‌ای ندارد تا از دیده‌ها و شنیده‌های دیگران استفاده کند و انسان توانایی شنیدن و دیدن همه رخداد‌ها و اطلاعات را ندارد و این مسأله اهمیت جایگاه خبر و خبر رسانی را آشکار‌تر می‌سازد.

سید مهدی قریشی در ادامه بیانات خود گفت: مسئله خبر و خبرنگاری برای انسان و جامعه بسیار مهم است و اگر اخبار و اطلاعات از زندگی انسان حذف شود در جامعه نمی‌توان زندگی کردو بیشترین بخش از زندگی انسان دائر مدار بر خبر و اطلاع رسانی است فلذا بحث خبر و خبرنگاری بحث مهمی است و در زندگی انسان ساری و جاری است.

او به لزوم حمایت جدی از جامعه خبری و خبرنگاران تأکید کرده و گفت: به لحاظ اهمیت کار خبرنگاری و اطلاع رسانی از همه مسئولین انتظار داریم از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات خبرنگاران و جامعه خبری در استان دریغ نکنند تا شاهد فعالیت با انگیزه‌تر و اخلاق مدارانه‌تر اصحاب رسانه در استان باشیم.

امام جمعه ارومیه در ادامه سخنان خود گفت: مهمترین مسأله برای خبرنگاران و اصحاب رسانه خود خبر است و خود را در مقابل خبر متعهد میداند و اگر اخلاق و تعهد مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد یقینا کار خبری پویا و اخلاق مدارانه را در سطح جامعه شاهد خواهیم بود و اگر کار خبری بر اساس اخلاق و معنویت و تعهد انجام نشود یقینا آسیب‌های جدی در سطح جامعه را ملاحظه خواهیم کرد.

او گفت: کار خبری با استناد بر ظن و گمان مورد اطمینان نیست و انتشار اخبار بر اساس تحلیل‌های شخصی و حدس و گمان قابل قبول نیست چرا که آموزه‌های قرآنی و دینی ظن و گمان را شایسته اعتنا و انتشار نمی‌داند، اما متاسفانه برخی خبرنگاران، خبر‌های خود را بر اثر ظن و گمان کار می‌کنند که یقینا شایسته جامعه خبری در جمهوری اسلامی نیست و آسیب‌های بسیاری را در جامعه به دنبال دارد.

سید مهدی قریشی در ادامه سخنان خود به یقین در خبر اشاره کرده و خاطر نشان کرد: یقین به درست بودن خبر، بسیارمهم است و اگر در انتشار خبری یقین حاصل نشود جامعه را دچار آشفتگی میکند فلذا لازم است خبرنگاران محترم در انتشار اخبار دقت لازم را داشته باشند و در مخابره اخبار از صحت آن یقین حاصل کنند.

او  افزود: اگر تعهد و اخلاق در رسانه نهادینه شود خیلی از مشکلات جامعه حل می‌شود و در کنار این مباحث باید بررسی کرد که آیا لازم است همه مردم همه چیز را بدانند و آیا ضرورتی به دانستن همه رخداد‌ها وجود دارد یا خیر و تشخیص این موارد یکی از مسائل مهم در جامعه خبری است فلذا عزیزان تلاش کنند در تشخیص این موضوعات دقت کامل داشته باشند.

او در پایان بیانات خود از تلاش‌های همه خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات قدردانی کرده و گفت: خدماتی که خبرنگاران به جامعه می‌کنند با هیچ مسئله و موضوعی قابل مقایسه نیست فلذا مسئولین بیشتر از قبل تلاش کنند تا موانع و مشکلات این جامعه بزرگ و زحمتکش را رفع کنند تا شاهد پویایی و رشد فضای رسانه‌ای در استان باشیم.
 
انتهای پیام/م
 

گرامیداشت روز خبرنگار در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.