قطعی و افت فشار آب آشامیدنی که بعضی نقاط کلان شهر شیراز را دچار مشکل کرده تا هفته آینده رفع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهرام زاهدی مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: با توجه به وارد مدار شدن چند حلقه چاه استیجاری، مهندسی مجدد برخی از چاه ها، تنظیم مجدد برخی از شیر‌های آب و کاهش دمای هوا تا هفته آینده تنش آبی در شیراز کمتر می‌شود.

او، علت قطعی و افت فشار آب در مناطق جنوبی و مرکزی شیراز را افزایش مصرف و تعداد مشترکان اعلام کرد و افزود: از دلایل اصلی افت فشار آب، افزایش جمعیت مهاجر فصلی، افزایش دما در طول شبانه روز و استفاده از کولر‌های آبی، افزایش تعداد مشترکان به علت ملحق شدن ۱۵ روستا با ۲۰ هزار مشترک به شهر شیراز است.

زاهدی با بیان اینکه تولید روزانه آب در شیراز ۵۴۰ هزار مترمکعب و مصرف روزانه آب به ازای هر نفر ۲۵۰ تا ۲۶۰ مترمکعب است، تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد که در این کلان شهر میزان مصرف بیشتر از ظرفیت منابع آبی است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شیراز ادامه داد: ۲۰ درصد از آب شیراز از سد درودزن و ۸۰ درصد آن از منابع زیرزمینی تامین می‌شود، که در ۱۰ سال گذشته بیش از ۳۴ حلقه چاه با آب دهی ۹۰۰ لیتر بر ثانیه که تامین کننده آب شیراز بوده، خشک و از مدار خارج شده است.

او اضافه کرد: در سفر وزیر نیرو به فارس مصوب شد خط دوم انتقال آب با ۳ هزار لیتر بر ثانیه تا اول مهر به منطقه دوکوهک و تا آخر امسال به معالی آباد متصل شود.

زاهدی اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح برای دراز مدت مشکل کم آبی در صدرا و شهر شیراز رفع می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شیراز تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب در شهر شیراز با جمعیت بیش از ۲ میلیونی حدود ۷۳۰ هزار مشترک دارد.

او بیان کرد: شهروندان می‌توانند هر گونه قطعی و افت فشار آب در شهر شیراز را از طریق سامانه ۱۲۲ به کارشناسان شرکت آب و فاضلاب شیراز اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

کاهش تنش آب در شیراز تا هفته آینده

برچسب ها: بحران آب ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.