استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اهمیت حوزه کشاورزی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی می‌تواند استان را از تمام لحاظ متحول کند و نباید از این مسئله غفلت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی گفت: یکی از ضعف‌های استان نبود فرآوری محصولات کشاورزی است و ازآنجایی که صنایع تبدیلی یکی از پیشران‌های اقتصادی محسوب می‌شود لذا ایجاد آن در استان ضرورت دارد.

شجاعی افزود:در استان منتطر کمک دیگران برای حل مشکلات خود هستیم در حالیکه توانمندی‌های خود را نادیده میگیریم.

او گفت: باید موجبات پیشرفت کشاورزی در این استان رقم بخورد و دراین مسیر بازار فروش محصولات، کیفیت محصولات برای صادرات، منایع پایدار آب و تشکیل تعاونی‌ها حائز اهمیت است.

شجاعی اظهار کرد: اگر زیر ساخت‌ها برای طرح‌های فوق فراهم است باید در اولویت کار قرار گیرد ضمن اینکه طرح‌ها باید عملیاتی و اقتصادی باشد.

او در ارتباط با حوزه کشت زعفران نیز افزود: تشکیل تعاونی‌های جدید در حوزه کشت زعفران با تاکید بر انسجام مردمی ساماندهی تعاونی‌ها و مبتنی بر برنامه و زمانبندی می‌تواند کمک شایانی را به این حوزه داشته باشد.

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد:حلقه‌های اجرا شدن طرح‌های حوزه کشت زعفران باید شامل کشت مکانیزه، بسته بندی، رعایت استانداردها، بازاریابی و صادرات باشد.

شجاعی گفت: داشتن ارتباط بین المللی لازمه کار صادرات محصولات است و هر فردی به تنهایی نمی‌تواند اقدام به انجام این کار داشته باشد بنابراین آموزش، پیگیری و عملیاتی کردن در این طرح‌ها بسیار مهم است که باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/ ر

صنایع تبدیلی خراسان شمالی را متحول خواهد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.