فرماندار گیلانغرب گفت : با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان و طبق مصوبه هیات وزیران، بازارچه مرزی سومار برای مبادلات بازرگانی و تجاری و تردد مسافر رسمی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب گفت : سومار یکی از با اهمیت‌ترین مرز‌های مهم جهت انجام مبادلات تجاری و بازرگانی با کشور عراق است به گونه‌ای که پارسال ۴۸ درصد مجموع صادرات استان کرمانشاه از این گذرگاه مرزی به عراق انجام شد.

او گفت : رسمی شدن مرز سومار گام مهمی در توسعه و رشد و شکوفایی شهرستان گیلانغرب خواهد بود و می‌تواند باعث توسعه پایدار و راهی در جهت محرومیت زدایی منطقه باشد.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: هم اکنون مرز سومار ۴۰ هکتار وسعت دارد که متناسب با مرز رسمی زیرساخت‌های لازم در آن ایجاد می‌شود و به زودی گمرک در این مرز رسمی مستقر می‌شود.

محمودیان افزود: پارسال در مجموع از مرز سومار یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار کالا با استفاده از۶۰ هزار کامیون به عراق صادر شد.

او گفت: با توجه به رسمی شدن این مرز امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد تردد مسافران و زائران عتبات عالیات از این مرز رسمی باشیم.

فرماندار گیلانغرب همچنین از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداثیک مجتمع رفاهی برای خدمات دهی به مسافران و فعالان در مرز با ۳۰ میلیارد تومان خبرداد و گفت: همچنین برای احداث ۴۴ کیلومتر راه دسترسی سومار به زله زرد نیز ۱۶۷ میلیارد تومان اعتبارات ملی اختصاص یافته است و با عنایت استاندار کرمانشاه نیز علاوه بر این امسال ۲۸ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این راه تخصیص یافت.

 

 

انتهای پیام/د

سومار یکی از با اهمیت‌ترین مرز‌های مهم

 

برچسب ها: صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.