به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ماشاءالله پروین معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : سنجش سطح دانایی به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است و در حقیقت پژوهش در سطح فرهنگیان و دانشآموزان موتور محرک پیشرفت و توسعه در آموزش و پرورش محسوب میشود.
او درکارگاه علمی - تخصصی که به منظور تحقق اهداف گروه تحقیق و پژوهش با حضور ارزیابان و اعضای کمیته تخصصی در محل پژوهشسرای دانشآموزی برگزار شد گفت : امروزه، دانایی یکی از محورها و شاخصهای اصلی و توسعه در آموزش و پرورش محسوب میشود.
او افزود: اگر نشانههایی از توسعه بدون پرداختن به مبانی پژوهشی رخ دهد آن توسعه مستمر و پایدار نخواهد بود و نمیتواند مسیر مطمئنی را طی کند.
این مقام مسؤول افزود: پژوهش مبنای توسعه است و تضمینی برای استمرار توسعه به شمار میآید. دانستههای ما یا با مطالعه منابع اطلاعاتی موجود و یا بنا به پژوهشهایی که خود انجام میدهیم، به دست میآید.
پروین گفت: منبع اصلی تولید اطلاعات و دانش جدید در واقع حاصل فعالیتهای پژوهشی است که انجام میگیرد. به کار بستن نتایج پژوهشهای انجام شده در هر زمینه به بهبود راهکارها و روشهای معمول در زمینههای مورد نظر منجر میشود.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان در خصوص اهمیت انجام فعالیتهای پژوهشی در دو سطح دانشآموزان و فرهنگیان مطالبی را بیان نمودند و همچنین بر رفع موانع و مشکلات احتمالی موجود بر سر راه فعالیتهای پژوهشی تاکید کردند .
انتهای پیام/د