فرماندار گیلانغرب گفت : تشکل مردم نهاد همیار طبیعت با مشارکت ۲ هزار و ۴۰۰ تن از مردم این شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب گفت : این اقدام در راستای فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی صورت گرفته و برای این افراد از اقشار مختلف مردم و همچنین دانش آموزان با انعقاد قرارداد بین منابع طبیعی و آموزش و پرورش کارت عضویت صادر شده است.

او گفت : از سال ۹۵ تاکنون در ۹۲ فقره حادثه آتش سوزی در منابع طبیعی این شهرستان به ۹۳۴ هکتار از مراتع مشجر خسارت وارد شده است.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب افزود: در تمامی آتش سوزی‌های صورت گرفته در مراتع و عرصه‌ها و مناطبع طبیعی گیلانغرب دوستداران طبیعت و انجمن‌های مردم نهاد نقش بسیار موثری را در زمینه اطفاء حریق و همچنین احیاء ۲۰ هکتار از نقاط آسیب دیده داشته اند.

محمودیان در ادامه از فعالیت ۱۱ انجمن مردم نهاد در این شهرستان خبرداد که علاوه بر مشارکت در برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، پیشگیری از آسیب‌ها بیش از ۲۰۰ خانوار نیازمند را نیز تحت حمایت مادی و معنوی خود دارند.

او افزود: همچنین مجوز ۲۳ انجمن مردم نهاد دیگر و همچنین راه اندازی تعداد هشت واحد راکد در حال انجام است.

او گفت: برنامه مشارکت بخشی زنان در زمینه تولیدات محصولات محلی در دست اقدام است و این تولیدات آماده عرضه در نمایشگاه‌های مختلف است.

فرماندار گیلانغرب گفت: همه وظیفه داریم کار خود را به درستی انجام دهیم و به مردم خدمت کنیم و هیچ مدیری حق ندارد خود را طلبکار بداند از این رو همه مدیران وظیفه دارند به انجمن‌های مردم نهاد که داوطلبانه به عرصه آمده اند کمک کنند و از آن‌ها به بهترین وجه ممکن مشاوره بگیرند.

 

 

انتهای پیام/د

فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.