مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در خصوص رهاسازی اراضی محیط زیست از ید زمین خواران در بیستون خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فریدون یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در خصوص رهاسازی اراضی محیط زیست از ید زمین خواران در بیستون گفت : این افراد در سال‌های گذشته بصورت غیرقانونی با اقدام به دخل و تصرف و ساخت و ساز در داخل مناطق تحت مدیریت محیط زیست که با حکم مقام قضایی نسبت به تخریب این ساخت و ساز‌های غیرمجاز اقدام شد.

او گفت : در پی پیگیری‌های بعمل آمده از طریق دستگاه قضایی بخشی از ساخت و ساز‌های غیرمجاز که توسط سودجویان در داخل مناطق تحت مدیریت استان در بخش بیستون انجام شده بود، طبق حکم قضایی و با رعایت کلیه موازین شرعی نسبت به تخریب این ساخت و ساز‌ها با همکاری دستگاه قضایی، مأمورین نیروی انتظامی و سایر عوامل اجرایی اقدام شد.

او گفت: این دست اندازی به منابع ملی در روستا‌های حومه بخش بیستون صورت گرفته بود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: منطقه حفاظت شده بیستون از سال ۱۳۴۶ جزء اولین مناطق حفاظت شده کشور با بیش از ۵۴۰۰۰ هکتار وسعت، ویژگی‌های خاص اکوسیستمی دارد باگونه‌های متعدد گیاهی وجانوری، ارزش‌های زیستی واقتصادی واجتماعی فراوانی می‌باشد.

او افزود: قطعاً با هر گونه تخلف زیست محیطی بویژه دخل و تصرف در مناطق تحت مدیریت بدون هیچگونه چشم پوشی، مطابق با ضوابط و مقررات زیست محیطی و قضایی برخورد خواهیم کرد.

 یاوری ضمن تشکر از مسئولان قضایی و انتظامی بخش بیستون و سایر ادارات ذیربط گفت: تقاضایی که ما از مردم منطقه و همه دستگاه‌های بهره بردار و مسئولین محلی داریم این است که قبل از شروع هرگونه بهربرداری در حاشیه منطقه حفاظت شده بیستون، از اداره حفاظت محیط زیست استعلام لازم را کسب نمایند، تا از تجاوز به عرصه‌های طبیعی و حدود منطقه پیشگیری وشاهد هدر رفتن منابع ملی و انفال خدادادی نباشیم .

 

 

انتهای پیام/د

دخل و تصرف و ساخت و ساز در داخل مناطق تحت مدیریت

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.