معاون فنی ومهندسی کارخانه کک سازی زرند از ساخت واگن باعمر مفید ۵ برابر نمونه خارجی خبرداد.

تولیدواگن بومی با عمرمفید چندبرابر نمونه خارجیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سالاری معاون فنی مهندسی کارخانه کک سازی زرند گفت: تحریم‌ها مانع پیشرف ما در صنعت نمی‌شود بلکه فرصتی بود تا از توان نیروی مهندسی داخل استفاده کنیم.

او با اشاره به جدیدترین اقدامات دراین صنایع افزود: نیرو‌های جوان ما موفق به ساخت واگن حمل کک داغ شده اند که این واگن قبلا از کشور چین تولید می شد.

سالاری بیان کرد:این واگن ها قبل از این با پکیج کامل با مبلغی بالغ بر دومیلیارد تومان با نرخ دلار ۱۳ سال پیش، وارد کشور می شد.

وی اظهارداشت:این واگن با همت نیرو‌های خبره ما در خود کارخانه به مدت ۵ ماه طراحی شد وخوشبختانه نیز بعد ازگذشت  ۵ ماه ساخته شد.

سالاری افزود:مهمترین کمک ما در بحث این بوده که حدود ۱/۵ دهم هزینه نسبت به واردکردن نمونه خارجی این پروژه را از چرخه کشور چین به کشور خودمان انتقال داده ایم.

وی گفت:تمام قطعات پروژه ساخت داخل کشور بوده و هدف از این اقدام حمایت از تولید کالای ایرانی و رونق تولید بود.

معاون کک سازی زرند اظهارداشت: اما در زمینه اشتغال نزدیک به ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم و ۲۰ نفر مستقیم در این زمینه مشغول به کار هستند.

سالاری در پاسخ به سوال خبرنگار مادرباره مقایسه این قطعه با نمونه خارجی اش افزود:عمر مفید واگن وارداتی بدون تعمیر ۲ سال بوده و با تعمیرات نهایت عمر آن ۴ سال می‌شد از این رو ما در ساخت این واگن یکی از مهمترین برنامه هایمان این بوده که عمر مفید واگن ساخته خودمان نزدیک به ۱۰ سال ارتقا یافت.

انتهای پیام/ح

تولیدواگن کک بومی سازی شده در زرند

برچسب ها: واگن ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار