رئیس جدید دادگستری استان تهران گفت: همکاران ما در دادگستری نباید دستور توقف واحد‌های تولیدی را بدهند و تعطیلشان کنند.

حشمتی: با کمبود قاضی در دادگستری مواجه هستیم/ واحد‌های تولیدی نباید تعطیل شوندبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد حشمتی رئیس جدید دادگستری استان تهران در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری استان تهران که عصر امروز برگزار شد، اظهار کرد: باید اقدامات خود را با دیدگاه مردم هماهنگ کنیم و نظر آن‌ها را مد نظر قرار دهیم.

او با بیان اینکه مطالبات مردمی را باید پیگیری و حل و فصل کرد، افزود: به نظم و انضباط در امور نیازمند هستیم.

رئیس جدید دادگستری استان تهران گفت: ما در دادگستری کمبود قاضی داریم و این موضوع با رعایت نظم و انضباط، حل خواهد شد.

حشمتی تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را کنیم و این با تزریق ملزومات و اعتبارات قابل تحقق است.

او افزود: رفع اطاله دادرسی از وظایف ماست، بین دادگاه‌ها و دادسرا‌ها باید ارتباطات بیشتری برقرار شود، به همین دلیل می‌توانیم با همکاری یکدیگر بسیاری از مسائل را حل و فصل کنیم، چراکه پرونده‌ها نباید رها شوند.

رئیس جدید دادگستری استان تهران گفت: هم افزایی‌های بین بخشی و داخل بخشی بسیار کم است و باید این هم افزایی‌ها را افزایش دهیم.

حشمتی با بیان اینکه رعایت اصول دادرسی را باید مورد توجه قرار دهیم، تصریح کرد: بحث استقلال قاضی و بی طرفی در رسیدگی پرونده‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و تا زمانی که بر روی میز قاضی پرونده‌ای وجود دارد، امور نباید تعطیل شود.

او افزود: پرونده‌ای داشتیم که ۵۰ روز برای حل و فصل آن زمان سپری شد، این مدت زمان باید کاهش یابد و در اسرع وقت پروند‌ه‌ها رسیدگی شود، به عقیده من اتلاف وقت در رسیدگی به پرونده‌ها حرام است.

رئیس جدید دادگستری استان تهران گفت: همکاران من در شهرستان‌ها باید در همان شهرستان اسکان داشته باشند، تمام هزینه‌ها تأمین خواهند شد و دوستان در حوزه قضایی باید مقیم شهرستان محل خدمت خود باشند.

حشمتی تصریح کرد: پشتیبان قضات شجاع خواهم بود و از آن‌ها حمایت خواهم کرد و باید همکارانم با قاطعیت در بررسی پرونده‌ها رسیدگی کنند و باید از ظرفیت‌های قانونی به درستی استفاده شود.

او افزود: بخشی از آماری که آقای اسماعیلی فرمودند، کوتاهی دستگاه‌ها در انجام امور است، در برخی از بازدید‌هایی که از مناطقی در استان داشتم، وضعیت اسف باری را دیدم، تغییر کاربری زمین‌ها ضرورت ندارد، همکاران قضایی در شهرستان‌ها باید توجه داشته باشند که تغییر کاربری اراضی و زمین‌ها ممنوع است، لذا با متخلفان باید برخورد شود.

رئیس جدید دادگستری استان تهران: واحد‌های تولیدی نباید تعطیل شوند و باید چرخه تولید ادامه پیدا کند، ما از چرخه صنعت و تولید حمایت می‌کنیم، همکاران نباید دستور توقف واحد‌های تولیدی را بدهند و تعطیلشان کنند.

حشمتی تصریح کرد: در بحث مقابله با فساد شفافیتی وجود ندارد، قوانین مبارزه با فساد داریم، اما یک عده خاص فقط از موارد استفاده می‌کنند، باید در سازمان‌ها شفافیت به وجود آید.

او افزود: باید توجه‌ خود را به انجام تکالیفمان معطوف کنیم و به امور انتظام بهتری ببخشیم تا امورات محوله به خود را به درستی پیش ببریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار