اسماعیلی گفت: پاک‌ترین و بهترین قضات از نظر عملکرد را در استان تهران داریم.

سخنگوی قوه قضائیه:به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری استان تهران که عصر امروز برگزار شد، اظهار کرد: ۶۳ ماه در دادگستری در حال خدمت بودم؛ بسیاری از ما قبل از تصدی مسئولیت دادگستری تهران فقط نام و بزرگی آن را می‌شنیدیم، در حالی که در کنار بزرگی اسم این استان با مشکلات و مسائل مختلفی دست و پنجه نرم کردیم.

اسماعیلی گفت: اداره کل تهران تحت تاثیر حضور رده‌های سنگین و ملی قرار گرفته بود، هر یک از ادارات و سازمان‌ها به سلیقه خود برای مجموعه‌های استانی ساختار  تعیین کرده بودند که تهران بر خلاف بقیه استان‌ها از یک الگو و ساختار مشخصی مطابقت نمی‌کرد و این کار را سخت می‌کرد.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه در مدت ۶۳ ماه خدمتی که در دادگستری استان تهران داشتم بالغ بر ۱۰ میلیون رسیدگی به موارد انجام شد، بیان کرد: در زمان ورودم به دادگستری ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار فقره پرونده بود و اکنون قریب به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار پرونده وارده به دادگستری دارد.

وی با بیان اینکه شاهد رشد ۴۰ درصدی پرونده‌های وارده به دادگستری هستیم، گفت: زحمت بررسی پرونده‌ها بیشتر بر عهده قضات و همکاران من در مجموعه مدیریتی دادگستری استان تهران بود.

اسماعیلی اظهار کرد: مدعی هستم که از معدود روسای کل دادگستری استان‌ها بودم که در شعبه اول به رسیدگی پرونده‌ها می‌پرداختم.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: ۵ فقره پرونده دادگستری تهران از نظر حجم، تعداد متهمان، نوع عملیات متهمان، نوع جرم و ... با پرونده‌های کل دادگستری استان‌های کشور برابری می‌کرد.

وی افزود: زمان برعهده گرفتن تصدی‌ام دادگستری ۲۴۰ هزار متر زیر بنای ملکی داشت و ۶۰ درصد واحدهای قضایی در اماکن امانی و استیجاری مستقر بودند که این زیبنده دادگستری نبود. با پیگیر‌ی‌ها ۲۱۳ هزار متر مربع به مجموعه اماکن ملکی دادگستری استان اضافه شد و ۲ هزار و ۲۲۰ متر دیگر در حال احداث اماکن ملکی در دادگستری استان تهران داریم.

اسماعیلی گفت: در دادگستری استان تهران ۲۰ واحد سازمانی داشتیم و امروز این رقم به ۱۶۰ واحد سازمانی رسیده است.

زمانی که به مقام ریلست دادگستری استان رسیدم، در حوزه منابع انسانی ۱۵۹۰ قاضی داشتیم، ۸۶۳ نفر قاضی جدید به ظرفیت قبلی اضافه شد و ۶۲۶ قاضی خروجی اعم از بازنشستگی و انتقال به دیوان عالی داشتیم، ۴۰ درصد به پرونده‌های ما اضافه شد، اما از طرفی ۱۵ درصد به قضات ما اضافه شد.

اگر ۴۰ درصد به قضات ما اضافه می‌شد وضعیت ما به گونه‌ای دیگر بود، اکنون قضاتی در حال خدمت هستند که مدت کارشان کمتر از ۵ سال قضاوت است.

در حوزه پرسنل اداری ۵ هزار ۹۶۹ نفر جذب شده بودند و ۲هزار ۲۳۰ نفر به ما اضافه شد و باتوجه به خروجی که داشتیم ۱۲ درصد در مجموع به پرسنل ما اضافه شد.


کیفیت قضات در مجموعه دادگستری استان تهران با بقیه استا‌ن‌ها متمایز است، پاکترین و بهترین قضات را از نظر عملکرد در استان تهران داشتیم و داریم.

با عنصر‌های مختلف و متخلف با قاطعیت برخورد می‌شد، اما امروزه با توجه به ظرفیت‌های موجود وضع دادگستری ما مطلوب نیست، نمی‌گویم بهترین مجموعه را به رئیس جدید تحویل می‌دهم، در حد توان خود و ظرفیت‌های موجود کار خود را به درستی و با تمام توان انجام دادم.

به ریاست قوه عرض کردم که در هر نقطه از من خواستید و دستور دادید که فعالیت کنم، این دستور را انجام خواهم داد و اکنون در منسبات جدید در حال انجام خدمت هستم.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضائیه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار