اژه‌ای گفت: باید بررسی و مشخص شود چه کسانی ثبت سفارش بی‌جا و متقلبانه کردند و ارز بی زبان را به بازار ریختند.

معاون اول قوه قضائیه:به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری استان تهران که عصر امروز برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه برای تقدیر و تشکر از دو مدیر خدوم و زحمتکش برگزار شده است و نیازی به تشریح فعالیت‌های آن‌ها نیست، چرا که مشخص است که چه فعالیتی را در بخش‌های مدیریتی و قضایی انجام دادند.

 معاون اول قوه قضائیه افزود: تهران مختصات خود را دارد و با توجه به این مختصات مدیری که مسئولیت می‌پذیرد باید تمام توان خود را به کار بگیرد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای ادامه داد: اگر همدلی و هم افزایی و هماهنگی در بخش‌ها نباشد، امور به درستی پیش نخواهد رفت.

او گفت: به کادر قضایی و اداری و ملزومات بیشتری در تهران نیازمندیم، اما مگر در طول این چهار دهه همه شرایط برای ما محقق بوده؟ اگر با همان روحیه و همان جهاد و تلاش و به قول معروف روحیه  پنجاه و هفتی کار کنیم بر مشکلات چیره خواهیم شد.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: روحیه انقلابی و جهاد و تلاش را باید جایگزین کاستی‌ها کنیم و در این راه قطعا موفق خواهیم شد.

او بیان کرد: اگر از مجموعه خودمان حمایت نکنیم و به قول معروف اگر متولی حرمت امام زاده را نگه ندارد، دیگران از فرصت سوء استفاده خواهند کرد، با توجه به نوع کار ما شیطان و شیطان صفت‌ها بیشتر شیطنت خواهند کرد، باید از زیرمجموعه خود بیشتر حمایت و صیانت کنیم.

اژه ای با بیان اینکه اگر فساد را ریشه کن نکنیم سرایت خواهد کرد، اظهار کرد: فساد مرضی است که به سرعت سرایت می‌کند، باید قاطعانه با آن برخورد کنیم،

معاون اول قوه قضائیه افزود: احساس من این است که عده‌ای در کشور با تکاثر ثروت در حال تخریب در امور هستند، این ثروت ممکن است در انتخابات،  جابه جایی مدیران و ایجاد لغزش در افراد دخالت کند.

او بیان کرد: به بخش نظارتی تاکید و توصیه کردم که در بخش‌های درآمد زایی در کشور مانند نفت، مالیات و واگذاری‌های به بخش خصوصی نظارت و بازرسی کنند تا شفافیت‌ها در این حوزه‌ها برقرار شود.

اژه ای اظهار کرد: راه‌هایی برای پولدار شدن برخی‌ها وجود دارد که یکی از آن‌ها از راه زمین است و یا عده‌ای تحت عنوان موسسات مالی پول نقد مردم را می‌گیرند و از آن سوءاستفاده می‌کنند، لذا باید بر این گونه موارد نظارت‌ها بیشتر شود.

معاون اول قوه قضائیه گفت: اگر ۵۰ نسل من و شما صادقانه کار کند به اندازه دریافتی ۱۰ و ۱۵ ساله آقایان نمی‌شود، افرادی پول‌هایی از مردم می‌گیرند و ما را با بیش از یک میلیون سپرده گذار مواجه می‌کند، این فرد در زمان دریافت این پول‌ها چه کرده است؟ آیا شغلی ایجاد کرده است؟ تولید کرده است؟ هیچ کاری نکرده و با سرمایه مردم سرمایه کاذبی را برای خود فراهم کرده است.

او بیان کرد: از آقای اسماعیلی به عنوان سخنگوی قوه می‌خواهم آماری تهیه کند و بگوید که چه مقداری از زمین‌هایی که به ناحق از مردم گرفته شده با فعالیت قوه قضائیه به دست آن‌ها بازگشته است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای اظهار کرد: یکی از مسائلی که باعث می‌شود به کشور و مردم لطمه بخورد، فرار‌های مالیاتی است.  باید بررسی شود این فرار‌ها به کجا می‌رود؟ من احساس خطر می‌کنم از ثروت باد آورده‌ای که یک عده در حال بدست آوردن آن هستند.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: باید بررسی شود که چه کسانی ثبت سفارش بی‌جا و متقلبانه کردند؛ باید مشخص شود که چه کسانی ارز بی زبان ما را به بازار ریختند؛ نیروی انتظامی باید برود کف خیابان و آن را جمع کند، دادگاه تشکیل دهید و کار‌ها را انجام دهیم، اما در آخر باید مشخص شود که چه کسی ارز را به بازار به صورت غیر مجاز وارد کرده است.

او با اشاره به اینکه باید سر منشاء این نابسامانی‌های ارزی در کشور مشخص شود، اظهار کرد: چه کسی است که به دلال‌ها ارز می‌دهد؟

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه باید با تمام قوا و حمایت یکدیگر مخلان اصلی را در کشور شناسایی و برخورد کنیم، تاکید کرد: برخی از پرونده‌های مسن در دادگستری مانده است، باید به این‌ها رسیدگی سریع شود که برخی از این پرونده‌ها به پولدار‌ها بر می‌گردد، لذا باید در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
خب شما استادی؟؟!!! برومشخص کن؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
به جاي اين حرفا برو ببين كيا دلارها رو خريدن و چيكارش كردن والا دولت وظيفه اشه دلار بده به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
دولت و بانک مرکزی خودش بزرگترین مقصر است در این فاجعه ارزی
-
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
احتمالا همانهایی که 50 تن طلا را به سکه تبدیل کردند ودر بازار حراج کردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
چرا قوه قضاییه بعضی وقتها فقط دنبال طرح سوال یا مسئله است واصل موضوع را پیگیری نمیکنه؟آقای اژه ای جواب این سوال را که افراد کم سواد جامعه هم میدانند.تازه یادتان به طرح این موضوع افتاده؟
Netherlands
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
باید در حوزه مسکن هم خیلی از آدمها و نهادهای فاسد مشخصو محکوم شوند. دنبال همه دارید میروید اما هنوز مسکن رها است!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
چه مطالبه دیر هنگام و ناقصی.
باید مشخص شود چه کسانی این ارز را با ثبت سفارش دروغی گرفته اند و چه مسئولانی این مجوزهای بی حساب را اعطا کرده اند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
باسلام اقای محسنی ازای شما باید ازمدیران بانک مرکزی پی گیر شوید از اقای بهمنی گرفته تاسیف برادر رئیس جمهور برادر معاون شان جهانگیری
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۰۷:۲۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
حالا دیگه ارز شد بی زبان.جالبه که زبان نداره شده ۲۰تومن اگه داشت چی میشد.فقط خدا خدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
اینکه قشنگ معلومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
بسیار خوب . مشخص کنید . بعدش ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
قرار نشد دادگستري تو سياست هاي اقتصادي مملكت دخالت كنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
یعنی هر کس هر تخلفی دلش خواست بکنه و هیچ کس هم نباید بگه چرا؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
دولت ریخته دیگه ارز دست دولته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
بهترین کار ممکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
شفاف سازی دوای درد مملکت ماست
Iran (Islamic Republic of)
جلیل رسولی
۰۰:۱۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
باسلام.عرض ادب واحترام خدمت شماورئیس محترم قوقضاییه.اگرمملکتی دستگاه قضای آن فاسدباشدکل جامعه فاسدمیشودبه نظربنده حضرت آقامیخواستندکه آقای رئیسی عزیزرئیس جمهورباشندتامثل دوره اول آقای احمدی نژادبه مردم خدمت کنن ولی متاسفانه عوامل زیادی باعث شداین سعادت نصیب مردم نشودومملکت به خاطرسوءمدیریت های زیادی به این وضع موجودبرسدکه باعث ناراحتی قلبی حضرت آقاشدن ولی خداراشاکریم که باانتخاب شایسته شماواطاعت بی چون وچرای همیشگی شماازنایب برحق آقاامام زمان عزیزترس ووحشت دردل غارتگران بیت المال انداخته ایدوالان میدانن که دیگرمثل سابق نیست که هرخیانتی دلشان بخواهدمیتوانندانجام دهند.ازخداوندمتعال توفیق روزافزون شماودستگاه قضارادارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
از ماست که برماست
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۰۰:۱۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام اگر قوانین شفاف نداشته باشیم ، مخفی کاری انجام می شود و برای شناخت دزدان بیت المال باید باج بدهیم یا التماس شریک دزد را بکنیم . ولی اگر دلسوزان نظام با هوش باشند و موانع مطمئن در مسیر دزدان قرار دهند دیگر چنین اتفاقاتی نخواهد افتاذ . برادر عزیز یکی از این موانع مستحکم ، حذف نقدینگی ( اعم از ریال ، ارز ، سکه و طلاتی گرمی ) از معاملات است ( البته با طرح اینجانب که همه حوانب و روزنه های فرار مالیاتی و دزدی در آن دیده شده) . نیاز به اراده مدیرا ن دلسوز دارد تا کمتر از دو ماه تمام آسیب های اقتصادی حذف گردند و آرامش و امنیت اقتصادی به کشور برگردد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
ارز که بی زبان نیست با لب و دهنت حرف میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
جرقه های خوبی داره زده میشه . امیدوارم نشه جرقه بازی
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۲۳:۲۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
باسلام ودرود بر ایت الله محسنی خدا حفظت کنه ریشه مفصدا ی اقتصادی بکنید خدا قوت بده قوه قضایه سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
شما اگه واقعا در پی برخورد با ریشه فساد هستید بروید جلوی واگذاری صنایع تولید فلزات گران بها مثل طلا و معادن سنگ و فولاد و ماشین سازی و ... را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
بد نیست تکلیف خودروسازها رو مشخص کنید قبل از اینکه دیر شود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
پرسنل محترم قویه قضاییه اعم قاضی وکار مندانش انصافا افراد شریفی می باشند میتوانند از این به بعد هم شریف بودن خود شان را به عنوان پناهگاه وامید مردم حفظ نموده منتها به یک شرط متهم را از هر گروه وجناحی که باشن مخصوصا افرادی که واقعا اخلال در سیستم اقتصادی نمودند با مراجعه به قانون شدیدا مجازات نموده واز حمایت هشتاد میلیونی وفداکار ملت ایران بهره مند شوند علی الخصوصدانه درشتها را به ملت فدا کار ایران معرفی کنن و نترسن واگر غیر این باشد یواش یواش ملت دیگه تما شاگر خواهند بود در هر زمینه که فکر می کنیم با تشکر از باشگاه خبر نگاران جوان پیروز باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
البته که در همه صنف ادم خوب و بد داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
کاشکی این سوال یکسال قبل مطرح می‌شد نه حالا که مردم 100سال عقب افتادن از اقتصاد و بنیه مالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
ترفنددولت برای حذف4صفرازپول ملی مثل نوعی پولشویی است البته اسم آن تورم شویی است که در پایان انقضای دولت بگویدبانوعی عوام فریبی تورمی500درصدی نداشته ایم چون ارزش ریال درطول مدت صدارت این دولت یک پنجم شده است ونوعی تبلیغ برای دولت است که بانوعی عوام فریبی اتفاقی(تورمی)نداشته اندوفاجعه ایی بعدازحذف4صفرازپول ملی خواهدافتادوآن این است که افرادی که مثلاالان یک میلیاردتومان پول دارندپولشان میشود100هزارتومان وازلحاظ ذهنیت این افراددیگرمیلیاردرنیستندوتلاش میکنندکه دوباره میلیاردرشوندوآن وقت است که دست به هرتلاش مشروع ونامشروع میزنندتادوباره میلیاردرشوندودراین وسط جیب افرادضعیف رامیزنندتادرباره میلیاردرشوند.درحقیت کاراین دولت برای حذف4صفرنوعی حیله محسوب میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
صاحب این مملکت کیه با هزار تا بدبختی و قرض و گرانی هندوانه کاشنیم حالا صادر نمیشه و نمی خرند کسی نیست که مدیریت کنه بگه هر استان و منطقه حق این اندازه کشت داره تا مردم بدخت نشن خیلی ها خودکشی کردن بخاطر این بی مدیریتی
Netherlands
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
شما از همان ثانيه هاي اول مطلع بوديد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
بیشترین ارز دست دولت وبانک مرکزی است.. اونا هستند به کی باید ارز بدن یا ندادن.... بزرگترین دلالان ارز هم دولت وبانک مرکزی هستن.. تمام... دیگه دنبال مقصر نگردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
عدم تمکین به قانون سازمان برنامه بودجه و اموراستخدامی کشور درباره بکارگیری6400نفر از جوونای پذیرفته شده ازمون کادر ادا ی را کجا وچه کسی باید پیگیری کنه!؟
شمایت باید پیش خدا برد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
خود دولت و پچه هاي ناز نازي شون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
مسولین دولتی هم که چوب حراج به ارز پشتوانه مملکت زدند محاکمه کنید
در هر مقام وجایگاهی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
اینها بخاطر اینکه نظارت بر اعمال شون نیست وهر کاری دلشان بخواهند میکنند ودود ش به چشم مردم بی گناه میرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
با سلام. جناب اژه ای احساس شما در مورد تکاثر ثروت توسط عده ای تنها یک احساس نیست، بلکه حقیقتی ملموس است. شما و دستگاه قضایی بدون کوچکترین اغماض در خصوص تمامی افرادی که به این طریق به اقتصاد کشور ضربه زده و میزنند، خواه دولتی، مجلسی، قضایی و خصوصی، اقدام فرمایید و ببینید آیا مردم از شما تا آخر پشتیبانی میکنند یا خیر؟ قطعاً اعتماد مردم بواسطه این قبیل اقدامات و برخوردهای صادقانه و قاطعانه از سوی دستگاه قضایی، افزایش یافته و ترمیم خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
درود بر محسنی اژه ای و نیروهای قوه قضاییه. خدا قوت و خسته نباشید بهشون میگیم. امیدوارم که ریشه ی مفسدین ، بخصوص مفسدین اقتصادی رو بسوزانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
تازه میپرسید مشخص شود؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
هروقت عاملین فرار خاوری مشخص شد اینها هم مشخص میشو د
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
مثل روز روشنه همین نزدیکیهاست بگردید پیدا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
معلومه ارز کی میده؟
بانک مرکزی و دولت محترم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
بانک مر کزی و دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
پس کی قراره بعد از گذشت ۴ سال پرونده کاسپین-فرشتگان از دادسرا به دادگاه ارسال بشه ؟اگه نمی خواهین خانواده تفکر و عوامل همدستشان در بانک مرکزی رو محاکمه کنید،بگین، مردم تکلیفشون روشن بشه که خودشون باید حقشونو به هر طریقی که می دونن از گلوی خانواده های سهامدار و مدیران این موسسه بیرون بکشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
اونم موقع که طمع برت داشته بود برای سود بیشتر پولاتو میدادی دستشون باید فکر این موقع رو می کردی
آخرین اخبار