آیین اختتامیه شهرستانی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمانشاه با تقدیر از ۲۰ برگزیده هرسین سه شنبه شب برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : جشنواره رضوی فرصتی برای معرفت به ساحت قدسی امام رضا (ع) است و مردم باید از زندگی و بیانات ائمه بهره ببرند.

او گفت : جشنواره کتابخوانی رضوی بزرگترین مسابقه کتابخوانی کشور است و یکی از بهترین فرصت هاست که دوباره به سمت شناخت و معرفت امام خود برویم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۲۷ هزارو ۲۷۷ نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که رشد هفت هزار نفری نسبت به سال گذشته را شاهد بودیم و سهم شهرستان هرسین در این مسابقه تعداد یک هزار و ۹۵۰ نفر بوده که یک هزار و ۶۵ نفر در بخش آنلاین و ۸۵۵ نفر در بخش مکتوب است.

او گفت: این در حالی بود که سال گذشته کل شرکت کنندگان در جشنواره ۵۵۰ نفر بودند و این پیشرفت افزایش از تلاش کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی شهرستان هرسین می‌باشد.

او با تاکید بر اینکه کل برگزیدگان استان ۱۸۸ نفر است گفت: شهرستان هرسین ۲۰ نفر از برگزیدگان را به خود اختصاص داد و یک نفر از بخش پویش بزرگسال به نام علی حسن نظری رئیس اداره بهزیستی شهرستان هرسین برگزیده کشوری است که در اختتامیه کشوری از ایشان تقدیر می‌گردد.

او در پایان از امام جمعه و مسئولین ادارات، کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برای حضور مستمر در تمام مراحل جشنواره رضوی تقدیر و قدردانی کرد.

فرماندار هرسین و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان نیز در این جشنواره با بیان اینکه کتاب و کتاب خوانی باید در جامعه به عنوان نیاز خانواده در نظر گرفته شود، تاکید کرد که ما باید برای فرزندانمان الگوی روش صحیح مطالعه باشیم و مطالعه کردن را به عنوان یک رفتار فرهنگی در خانواده و جامعه داشته باشیم و این امر را باید با چنین برنامه‌های فرهنگی مانند جشنواره رضوی ترویج دهیم.

 

 

انتهای پیام/د

جشنواره رضوی فرصتی برای معرفت به ساحت قدسی

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.