شهردار منطقه ۴ اصفهان گفت: جشنواره بزرگ "تاب‌ستانه" با استقبال عالی و رضایت شهروندان در باغ غدیر اصفهان برگزار شد.

دکتر اخوان شهردار منطقه ۴ اصفهان  در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان با اشاره به حضور فعال مسئولان شهری در این جشنواره گفت: با وجود اینکه تبلیغ چندانی برای این جشنواره انجام نشده بود، ولی اما حضور، استقبال و شور شوق مردم حاکی از رضایت آن‌ها از این برنامه بود و از سویی با توجه به حضور کارشناسان خانواده در غرفه‌ها و طراحی بازی‌های برای همه سنین، نظرسنجی‌ها این رضایت نسبی را تایید می‌کردند.
او با اشاره به اینکه برنامه‌هایی که در جشنواره بزرگ "تاب ستانه" برگزار شد تکراری و کلیشه‌ای نبود ادامه داد: سعی کردیم با پرهیز از کار‌های تکراری و کلیشه‌ای و با رویکرد و نگرش جدیدی این برنامه برگزار شودکه استقبال مردم را در نوع خود کم‌نظیر ساخت.
اخوان تاکید کرد: جشنواره "تاب‌ستانه" که با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و شهرداری منطقه ۴ و با رویکردی متفاوت برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی مجلس شورای اسلامی نیز پیرامون رضایتمندی شهروندان افزود: استقبال پر شور مردم از برنامه‌هایی مثل جشنواره تاب‌ستانه، نیاز مردم به برنامه‌هایی از این دست و شور و نشاط و تفریح را نشان می‌دهد و بایستی بستر‌های لازم و مناسب برای تفریح کودکان، نوجوانان و مردم را ایجاد کنیم.

فریده روشن با برشمردن اهداف مجموعه مدیریت شهری از برگزاری برنامه‌هایی مثل جشنواره تاب‌ستانه افزود: ایجاد نشاط اجتماعی، فعالیت‌های فکری و باروری و پرورش استعداد‌های کودکان و نوجوانان و نیز حضور خانواده‌ها در کنار فرزندان و جمع شدن خانواده به دور هم از مهم‌ترین اهداف ما از برگزاری این برنامه بوده و امیدوارم برگزاری چنین برنامه‌هایی ادامه داشته باشد.

او از تاثیر برنامه‌هایی مثل جشنواره بزرگ تاب‌ستانه بر زندگی‌های مردم گفت و افزود: متاسفانه امروزه دیده می‌شود که جوانان و حتی کودکان بیش از آنکه به خانواده نزدیک باشند، در فضای مجازی به سر می‌برند و این موضوع باعث ایجاد گسست در خانواده می‌شود و ما کمتر خانواده‌ها را در فعالیت‌های اجتماعی در کنار هم می‌بینیم.

همچنین محمد عیدی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان پس از بازدید از این جشنواره پیرامون دیگر اهداف مسئولان از برگزاری این نوع مراسم‌ها گفت: هدف از برگزاری برنامه‌هایی از این دست این است که ما بتوانیم فرهنگ فراغت فعال را در بین مردم نهادینه کنیم و انسجام اجتماعی را با حضور حداکثری مردم بالا ببریم که امیدواریم به دنبال آن نشاط اجتماعی در بین شهروندان افزایش یابد و بتوانیم با ایجاد شهری بانشاط و پر از آرامش، شاهد خلاقیت فرهنگی باشیم.

زمانی که مسئولان شهری برنامه‌های ویژه‌ای را برای مردم اتخاذ می‌کنند قطعا باید همه اقشار و همه سنین را در جامعه مورد توجه قرار دهند چرا که شادی و نشاط برای همه انواع مختلف افراد لازم است، اما مورد دیگری که باید به آن توجه خاص داشت، خانوادگی بودن برنامه‌ها است به ویژه آنکه امروزه تکنولوژی‌ها و فضای مجازی زندگی انسان‌ها را احاطه کرده است و در برخی موارد شاهد اثرگذاری هرچه بیشتر نسبت به خانواده بر افراد هستیم.

هر برنامه‌ای که طرح ریزی می‌شود به قطع هدف ویژه و خاصی را دنبال می‌کند و همیشه درصدد بهبود شرایط‌های مختلفی است که در این راستا محمدرضا رهبری رییس اداره فرهنگی اجتماعی منطقه ٤ ادامه داد: تلاش ما بر این بوده است که با ایجاد یک برنامه شاد و مفرح اجتماعی سعی کنیم نکاتی را نیز به خانواده‌ها آموزش دهیم که یکی از نکان این است که به راحتی و با ابزار‌های ساده‌ای نظیر توپ، چوب، گونی وغیره می‌توان بازی‌های مفرح را انجام داد.

او با تاکید بر لزوم فعالیت‌های جمعی افزود: متاسفانه روحیه کار جمعی و تفریح جمعی در ما وجود ندارد و برگزاری برنامه‌هایی مثل جشنواره تاب‌ستانه این روحیه را در شهروندان تقویت می‌کند که می‌توان در جمع‌ها و در کنار هم لذت برد و خوش بود و از این طریق روحیه مثبتی به جامعه تزریق می‌شود.

انتهای پیام/ی
 


تلاش شهرداری برای گسترش تفریح‌های سالم و فرهنگی خانواده‌ها در تابستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.