رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: کارخانجات آرد سازی موظف به تولید آرد ۱۲ درصد برای نانوایان سنگک پز در اردبیل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در بازدید از نانوایی‌های فعال در اردبیل گفت: در راستای افزایش کیفیت نان سنگک، واحد‌های نانوایی سنگک پزی از اول شهریور ماه سالجاری از آرد سبوس دار استفاده نمایند و کارخانجات آرد سازی نیز موظفند تولید آرد ۱۲ درصد را برای پخت نان سنگک در اختیار نانوایان قرار دهند.

او بیان کرد: به منظور افزایش کیفیت مطلوب و استاندارد آرد و گندم‌های تولیدی از مبدا تا مقصد باید نظارت جدی صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: با ورود بخش خصوصی و راه‌اندازی نانوایی‌های چند منظوره کیفیت نان نسبت به گذشته بهبود یافته و در این راستا نیز باید نظارت کافی صورت گیرد.

صادقی با بیان اینکه گندم استان اردبیل از کیفیت مطلوبی برخوردار است افزود: گندم تولید شده در استان باید از مبدا برداشت تا محل تولید آرد مورد توجه قرار گیرد تا مشکلی برای کیفیت آرد مورد نیاز استان پیش نیاید.

او افزود: در حال حاضر ۱۲ کارخانه آرد سازی در استان اردبیل وجود دارد که خوشبختانه همگی در حال فعالیت می‌باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در خصوص آرد‌های تحویلی بیان کرد: باید زمینه لازم در جهت تحویل بهترین نوع آرد‌ها به نانوایی‌ها فراهم گردد و در این مورد نظارت‌های دقیق و مستمر صورت گیرد.

صادقی افزود: از وضعیت آرد و نان و کارخانجات آردسازی و وضعیت خرید مازاد نیاز محصولات کشاورزان استان و سیلو‌های فعال استان اردبیل افزود: بایستی کلیه عوامل مرتبط با مساله آرد و نان استان گشت‌های مشترک خود را افزایش دهند، بازدید‌ها باید بیشتر و دقیق‌تر شود چرا که مردم انتظار دارند در زمینه نان و کیفیت آن تغییر و تحول اساسی صورت گیرد.

او در ادامه از آمادگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در این زمینه خبر داد و تصریح کرد: استفاده از جوش شیرین در نانوایی‌های شهرستان اردبیل بسیار کم شده است و این مشخصا مربوط به آموزش نانوایان دارد که این امر تا حد امکان در استان اردبیل به انجام رسیده است.

انتهای پیام/ح

فعالیت ۱۲ کارخانه آردسازی در اردبیل

برچسب ها: آردسازی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.