رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از اول فروردین ماه سالجاری ۸ هزار و ۸۱۹ مورد بازرسی از نانوایی‌ها در سطح استان اردبیل به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با تاکید بر لزوم انجام بازرسی‌های حوزه آرد و نان گفت: از اول فروردین ماه سالجاری ۸ هزار و ۸۱۹ مورد بازرسی از نانوایی‌ها در سطح استان به ثبت رسیده است و در پی بازرسی‌ها، تعداد ۴۲۱ پرونده به ارزش بالغ بر ۵۷۰ میلیون ریال، پس از تکمیل جهت طی مراحل قانونی و رسیدگی، به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی بیان کرد: نظارت بیشتر بر کار نانوایی‌ها در دستور کار معاونت نظارت و بازرسی سازمان قرار دارد و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و آن‌ها باید از کیفیت نان مصرفی خود اطلاع و اطمینان داشته باشند به همین دلیل، واحد‌های نانوایی نیاز به بازدید‌های مستمر و پیوسته دارند چرا که نان به عنوان قوت اصلی در سبد غذایی مردم است و تلاش همه ما باید در عرضه نان با کیفیت و جلب رضایت مندی مردم باشد.

صادقی افزود: راه اندازی کمیته ارزیابی کیفیت نان، نمونه برداری از واحد‌های نانوایی سطح شهر، بررسی نمونه‌های نان در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت با حضور نمایندگان ادارات، بهداشت و غذا و دارو، غله، فرمانداری و اتحادیه نانوایی، تشدید نظارت و بازرسی از واحد‌های نانوایی و افزایش اکیپ بازرسی و... ازجمله اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در راستای ارتقای کیفیت نان در استان می‌باشد.

وی تصریح کرد: با عنایت به اینکه قوت غالب شهروندان نان بوده و در سبد خانواری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تخلفات این بخش نیز در نهایت دقت و با شدت و حدت بیشتری رسیدگی و مجازات قانونی برای متخلفان در نظر گرفته می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد:عمده تخلفات در این پرونده‌ها به‌ترتیب کم‌فروشی ۱۵۷ فقره، گرانفروشی ۶۴ مورد، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه ۱۴ فقره، عدم رعایت بهداشت ۸ فقره وبقیه سایرموارد بوده که برابر قانون و مقررات با آن‌ها برخورد شده است.

صادقی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف از نانوایی‌ها مراتب را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴، آدرس دقیق واحد نانوایی و نوع تخلف آن را به سازمان صنعت، معدن و تجارت در اردبیل و شهرستان‌های تابعه اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام/ح

تشدید برخورد با نانوایی‌های متخلف در اردبیل

برچسب ها: بازرسی ، نانوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.