خبرنگار چشم بینا، وجدان بیدار و زبان حقیقت‌گو جامعه است

استاندار قم در پیامی با گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران وجدان بیدار، چشم بینا و زبان حقیقت گوی جامعه هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،بهرام سرمست استاندار قم استاندار قم با صدور پیامی به مناسبت روز خبرنگار گفت:روز خبرنگار یادآور زحمات و تلاش‌های انسان‌های شریف و زحمتکشی است که در کسوت خبرنگاری، رسالت خطیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را بر عهده داشته و به مدد قلم‌های پاک و صادق و توانای خود، موجبات روشنگری و تعالی، پیشرفت و بالندگی جامعه بشری را فراهم می‌آورند.

پیام حاکی است: قشر فرهیخته‌ای که به پاس حرمت و قداست قلم و ارزش و اهمیت والای کار خبر و پیام رسانی، همواره از شأن و منزلت رفیعی در نزد افکار عمومی برخوردار بوده و شایسته ارزشمندترین تکریم و قدرشناسی می‌باشد.

پیام ادامه یافته است: روز پاسداشت کسانی است که به عنوان وجدان بیدار، چشم بینا و زبان حقیقت گوی جامعه، سختی‌ها و مشقات این حرفه مقدس را به جان خریده و با تلاش و کوشش خود، اصلاح گر امور و روشنی بخش مسیر آینده می‌شوند.

در این پیام آمده است: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران عرصه خبر و رسانه به ویژه خبرنگار شهید محمود صارمی، فرا رسیدن روز خبرنگار را به عموم فعالان این عرصه در کشور، خصوصاً خبرنگاران و جامعه خبری پرتلاش و ساعی استان قم، تبریک و تهنیت عرض نموده، توفیق و سربلندی روز افزون آنان را در انجام رسالت کاری و توسعه و شکوفایی میهن عزیز اسلامی از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

۳ درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است. از ۴۲ خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن اینکه از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسر، حدود ۱۰ روزنامه سراسر در قم دارای دفتر نمایندگی هست.

شهید محمود صارمی خبرنگار در افغانستان بود که در ۱۷ مردادماه سال ۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به‌عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.

انتهای پیام/ح

خبرنگاران اصلاح گر امور و روشنی بخش مسیر آینده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار