کارشناس دفتر معلولیت‌های بهزیستی استان کرمانشاه گفت : ۲۸ پایگاه سلامت اجتماعی زیرنظارت معاونت پیشگیری بهزیستی استان، کار بینایی سنجی کودکان را انجام می‌دهند.

۲۸ پایگاه سلامت اجتماعی کار بینایی سنجی کودکان را انجام می‌دهندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سمیرا پولکی کارشناس دفتر معلولیت‌های بهزیستی استان کرمانشاه گفت : پایگاه‌ها هم اکنون کار بینایی سنجی کودکان پنج و ۶ ساله از طریق چارت (E) و برای کودکان سه و چهار ساله را از طریق دستگاه تجهیز شده انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه ماهیانه ۲ هزار نفر به پایگاه‌های کرمانشاه مراجعه می‌کنند، گفت: طرح کشوری غربال گری بینایی سنجی نیز در استان همزمان با سایر استان‌ها از اول آبان آغاز شده و تا پایان آذر ادامه دارد.

او افزود: علاوه بر پایگاه‌های ثابت، پایگاه سیار بهزیستی نیز در محلات برای انجام رایگان بینایی سنجی مستقر می‌شوند.

پولکی در خصوص فعالیت پایگاه‌های سلامت اجتماعی گفت: این پایگاه‌ها فعالیت‌های محلی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را دنبال می‌کنند و در داخل این پایگاه‌ها همیاران داوطلب مردمی هم فعالیت دارند.

او فعالیت این پایگاه‌ها را تحلیل وضعیت نیازسنجی، محلی برای آموزش و اطلاع رسانی عنوان کرد و از آنان به عنوان بازوی مهمی برای اقدام‌های پیشگیرانه یاد کرد.

 

 

انتهای پیام/د

انجام کار بینایی سنجی کودکان پنج و ۶ ساله

 

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.