دادستانی سوئیس سه نفر از عوامل آلمانی برگزاری جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان را به کلاهبرداری متهم کرد.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دادستانی کل سوئیس (OAG) در ادامه تحقیقات خود درباره مبالغ پرداخت شده مربوط به جام جهانی ۲۰۰۶ به فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)، سه مقام سابق فوتبال آلمان را به کلاهبری متهم کرد.

اداره دادستانی کل سوئیس امروز اعلام کرد که کیفرخواستی را علیه روسای پیشین اتحادیه فوتبال آلمان (DFB) ولفگانگ نیرزباخ و تئو زوانزیگر و دبیرکل سابق این نهاد، هورست اشمیت و همچنین اورس لینسی مسئول سوئیسی سابق فیفا، در رابطه با پرداخت ۷.۵ میلیون دلار به فیفا، ارائه کرده است.

دادستانی کل سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرد این سه نفرمتهم هستند که اعضای نهاد نظارتی کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۰۶ در اتحادیه فوتبال آلمان را روز آوریل ۲۰۰۵ در مورد هدف واقعی این پرداخت گمراه کرده اند.

ادعا شده است که این پول جهت رشوه به اعضای کمیته اجرایی فیفا که در تعیین میزبان جام جهانی ۲۰۰۶ صاحب رای بودند، صرف شده است.
بنا بر گزارش، کسانی که مبلغ را پرداخت کرده اعلام کرده اند این پرداخت برای هزینه‌های جشن افتتاحیه که هرگز اتفاق نیفتاد انجام شده است.

سه مقام فوتبال آلمان به کلاهبرداری متهم شدند


این چهار نفر هرگونه تخلفی را انکار می‌کنند، در حالی که اتحادیه فوتبال ادعا می‌کند مبلغ پرداختی وام شخصی بود که توسط فرانتس بکن بائر از رابرت لوئیس - دریفوس، مدیر اجرایی وقت آدیداس گرفته شد، که از کانال فیفا انجام شده بود.

گفته می‌شود که مبلغ مشابهی از طریق بکن باوئر، به محمد بن همام معاون محروم پیشین فیفا، پرداخت شده است.
دادستانی سوئیس اعلام کرد که دادرسی‌های جداگانه علیه بکن باوئر که به عنوان رئیس کمیته سازمان دهنده جام جهانی ۲۰۰۶ در آلمان فعالیت می‌کرد، در حال انجام است.

در این بیانیه آمده است، بکن باوئرکه در سال ۱۹۷۴ به عنوان بازیکن و سال ۱۹۹۰ به عنوان سرمربی به مقام قهرمانی جام جهانی رسید، به دلیل بیماری قادر به شرکت در جلسه اصلی دادگاه دادگاه کیفری فدرال نمی‌باشد.


بیشتر بخوانید:

نگرانی فیفا از کاهش کیفیت داوران در عصر VAR

 زندان و جریمه نقدی برای فالکائو

چهار سال زندان برای رئیس سابق فدراسیون فوتبال برزیل


انتهای پیام/

۴ مسئول سازمان دهی جام جهانی ۲۰۰۶ متهم به کلاهبرداری شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار